2521
Sök

Mazda Rx-7 TwinTurbo -93 Problem!!!

13 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Varvränare funkar inte hoppar lite på högre varv! kanske någon annan som haft samma problem!?

Och sen några bra tips på folk som är bra på att Mappa wankel! neutral

Mvh Haller

1 353 Inlägg
4 augusti 2009
Låter som nån givare som spökar, men jag vill inte säga nånting om en wankel, kan absolut ingenting om dom!

There's no replacement for displacement

Brap Brap Brap
149 Inlägg
8 augusti 2009
Besök www.wankelregistret.se så får du svar av folk som kan sin sak.
Vad kör du för sprut? Det finns ett fåtal som inriktat sig på att mappa wankel i Sverige, www.g-r.se Gabi, Örebro. http://www.wankelracing.se Lasse wankel, runt STHLM. Martin "gzon" Gustavsson, finns här på garaget bla. Läs mer om detta på wankelregisret.se! Hoppas det löser sig

/MVH Levinsson

2 Inlägg
18 oktober 2009
hejsan  Varvränare funkar inte  på min bil heller den funkar bara till 2500 varav sen går den inte upp mer

Random Hero
4 047 Inlägg
18 oktober 2009
deadman skrev:
hejsan  Varvränare funkar inte  på min bil heller den funkar bara till 2500 varav sen går den inte upp mer

vad för bil?

Dog food lid. Backwards

2 Inlägg
18 oktober 2009
Mazda Rx-7 1994 FD3s

475 Inlägg
19 oktober 2009
har haft samma problem på min 7a.. vid TOKKÖRNING ( om jag nu skulle göra det dvs )  vi pratar hypotetiskt     
smile  så dog varv mätaren.. drog loss mätare huset.. därbakom så finns det en kabel som har en vana att kunna slitas ut och fick glapp kontakt smile lätt fixat

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

106 Inlägg
20 oktober 2009
Kolla med Gzon på superiourimports ang mappningen. Han fixar det ska du se smile

---???---

Motormontör
437 Inlägg
8 november 2009
hade du haft orginalsprutet hade du kunnat få lite tips utav mig hur man felkodar en Mazda.
MEn jag vet inte om det är eftermarknadsinsprut i din så vete katten hur det går med diagnosprogrammet.
Det är ganska enkelt att felkoda annars och jag har en lista.
Men min teori är varvtalsgivaren som sitter på vevaxeln eller något vajs med din mätare.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Sök