2887
Sök

Laddtryck 940?

38 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Tjenare.
Sitter på en 940ltt, och undrar vad man kan ladda utan att byta chipp (iannan det spikar etc) med en ställbar tryckklocka?

Eller vad en Full tryckare laddar? har fattat det som om att allt är likadant förutom tryckklockan?

Mvh

VD :=)
90 Inlägg
9 november 2009
finns flera sätt pysventil, annan wg, tattameckat med klippt slang till wg? men köp en större turbo och tryck dit. jag laddar max 1bar med td03:a funkar rätt bra. fk laddar-typ 0.4. ft 0.7bar rätta mig om jag har fel smile

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
FTT laddar 0,6-0,65 över 1 bar blåser din turbo mest varmluft.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
9 november 2009
kompet bör väl sänkas då de är det som är grunden till att man började med ltt ( för att få mer effekt lägre i registret )
Senast redigerat av Bensinskallen (9 november 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2009
Bensinskallen skrev:
kompet bör väl sänkas då de är det som är grunden till att man började med ltt ( för att få mer effekt lägre i registret )

kompet behöver inte sänkas för att kunna ladda 1 bar med originalturbon.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

3 182 Inlägg
9 november 2009
adrianw skrev:
Tjenare.
Sitter på en 940ltt, och undrar vad man kan ladda utan att byta chipp (iannan det spikar etc) med en ställbar tryckklocka?

Eller vad en Full tryckare laddar? har fattat det som om att allt är likadant förutom tryckklockan?

Mvh

du bör kunna ladda 0,6 utan att det spikar inge kul med motorras. köp en laddtryckmätare för att vara på den säkra sidan, en pysventil att reglera upp laddet med funkar bra, eller så sätter du ett tkors med en slang.

1 915 Inlägg
10 november 2009
0,6bar funkar som sagt bra utan att chippa.
FT laddar 0,55bar, så vill du inte ladda mer (chippa) så kolla närmaste skrot efter en tryckklocka till FT motorn.
Går även att pysa upp laddet, men brukar ofta bli högre i början innan det stabiliserar sig...

Köp hellre en laddtrycksstyrning tex Dawes device, om du inte köper en annan tryckklocka, mycket bättre än pystrim.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 november 2009
skulle jag va du och inte orkar chippa skulle jag leta rätt på en Turbo+ sats "volvos egna Godkända pysventil" haru en fungerande sån behöver du inte chippa nått och har 0.7 bar som max ladd vidfull gas efter 3500 Rpm

3 182 Inlägg
10 november 2009
MrEricsson skrev:
skulle jag va du och inte orkar chippa skulle jag leta rätt på en Turbo+ sats "volvos egna Godkända pysventil" haru en fungerande sån behöver du inte chippa nått och har 0.7 bar som max ladd vidfull gas efter 3500 Rpm

hade ett komplett sånt som jag skrotade.

38 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
Okay! Tack för alla svar big_smile
Tar gärna emot fler förslag om någon kommer på något smile

Sök