11 november 2009
Trådstartare
Hejsan!
Ny på forumet, men har läst ett par trådar angående billiga bilar, försäkring och så men gjorde denna tråd att förtydliga det hela.
Det är så att jag tog nyligen körkort samt studenten (japp, 19 år är man!) och undrar hur det ligger till med att välja bil respektive försäkring på bilen. Min bror, som tog körkort när han var lika gammal som mig, köpte en Volvo 850 och hade otroliga 4000 kr/månaden på försäkring. Det låter helt absurt om man jämför med vissa som har 400 kr/månaden. Tror han hade Volvia eller vad Volvos försäkring nu heter.
Jag har tänkt mig att köpa någon av det japanska bilarna (Nissan, Toyota, Mazda) då de anses väl vara det billigaste och bensinsnålaste. Men hur mycket kan jag räkna med att betala i försäkring? Min bror tycker dock att jag ska köpa en VW Polo. Vad anser ni?
Jag söker bara efter en bil som är så billig som möjligt nästan. Det ska väl "bara" behöva gå 1-2 år tills man har sparat tillräckligt mycket pengar till att köpa en ny bil. Nåväl, alla förslag är välkomna!
Tack på förhand!