Motorproblem 945 LTT -96

Turbojesus Flickspanare
2 november 2009 · 728 Inlägg

Har lite motorproblem på min bil.
När man startar motorn när den är kall så håller den runt 500rpm, och när motor har blivit varm så ligger den på 1300-1400rpm ca. Samt att den dödar sig på höga varv när man kör. Vad kan detta tänkas vara?
Och i samband med detta så börja lambda-lampan att lysa, och som sagt, allt hände på en och samma gång. Någon som kan ha ett svar vad detta kan vara?

Mvh

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
norpan1
2 november 2009 · 1 043 Inlägg

Felkoder?
Är spjällhuset och tomgångsmotorn rengjort?

Turbojesus Flickspanare
2 november 2009 · 728 Inlägg

Svar vet ej det..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
2 november 2009 · 3 180 Inlägg

läs ut felkoder så blir det enklare att lösa

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Turbojesus Flickspanare
3 november 2009 · 728 Inlägg

Nu vart det lagat, det var insugpackningen som var kass. Tack ändå!

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
stizzes Örebro street Racers
11 november 2009 · 26 Inlägg

kallstart ventilen

2 fast 4 you
240bns
12 november 2009 · 1 008 Inlägg

stizzes skrev:
kallstart ventilen

Han skrev ju vad felet var och har åtgärdat det big_smile
Sedan sitter det ingen kallstartsventil på en 96:a cool

-HardcOre-
12 november 2009 · 145 Inlägg

Tjaba lånar tråden, har en volvo 944 ltt -97 som det är något med, när man kör och kommer till ex ett rödlyse så trampar jag ner kopplingen och bromsar och då dör den ibland, vad kan det vara? säg att det händer typ 4ggr av 10 som man ska stanna typ. han jag köpte bilen av sa att han hade motortvättat bilen med högtrycken och att detta har hänt honom, kan han ha sprutat vatten på något. värt att veta kan ju vara att jag har ägt bilen i 2 månader och detta börja för 3veckor sen för mig.

dåligt skrivet men jag skyller på att jag har varit vaken i 30h.  tacksam för svar

Senast redigerat av -HardcOre- (12 november 2009)

turboforssen Telge Drifting Team
12 november 2009 · 5 398 Inlägg

-HardcOre- skrev:
Tjaba lånar tråden, har en volvo 944 ltt -97 som det är något med, när man kör och kommer till ex ett rödlyse så trampar jag ner kopplingen och bromsar och då dör den ibland, vad kan det vara? säg att det händer typ 4ggr av 10 som man ska stanna typ. han jag köpte bilen av sa att han hade motortvättat bilen med högtrycken och att detta har hänt honom, kan han ha sprutat vatten på något. värt att veta kan ju vara att jag har ägt bilen i 2 månader och detta börja för 3veckor sen för mig.

dåligt skrivet men jag skyller på att jag har varit vaken i 30h.  tacksam för svar

ja han kan ha sprutat vatten på nått  konstigt vore annars( förhoppningsvis  skiten)
kolla slangarna från bromsservon m.m
böj å bänd på dom å kolla efter sprickor\ läckor

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
-HardcOre-
12 november 2009 · 145 Inlägg

turboforssen skrev:

-HardcOre- skrev:
Tjaba lånar tråden, har en volvo 944 ltt -97 som det är något med, när man kör och kommer till ex ett rödlyse så trampar jag ner kopplingen och bromsar och då dör den ibland, vad kan det vara? säg att det händer typ 4ggr av 10 som man ska stanna typ. han jag köpte bilen av sa att han hade motortvättat bilen med högtrycken och att detta har hänt honom, kan han ha sprutat vatten på något. värt att veta kan ju vara att jag har ägt bilen i 2 månader och detta börja för 3veckor sen för mig.

dåligt skrivet men jag skyller på att jag har varit vaken i 30h.  tacksam för svar

ja han kan ha sprutat vatten på nått  konstigt vore annars( förhoppningsvis  skiten)
kolla slangarna från bromsservon m.m
böj å bänd på dom å kolla efter sprickor\ läckor

okej men vad har bromsservon med att bilen dör att göra? men ska kolla lite på slangar och sladdar, men om det är tex spricka i en slangvarför dör den inte varje gång då?

Andreas 940 -utan 940
12 november 2009 · 1 728 Inlägg

-HardcOre- skrev:
Tjaba lånar tråden, har en volvo 944 ltt -97 som det är något med, när man kör och kommer till ex ett rödlyse så trampar jag ner kopplingen och bromsar och då dör den ibland, vad kan det vara? säg att det händer typ 4ggr av 10 som man ska stanna typ. han jag köpte bilen av sa att han hade motortvättat bilen med högtrycken och att detta har hänt honom, kan han ha sprutat vatten på något. värt att veta kan ju vara att jag har ägt bilen i 2 månader och detta börja för 3veckor sen för mig.

dåligt skrivet men jag skyller på att jag har varit vaken i 30h.  tacksam för svar

Testa smörja tomgångsmotorn samt leta tjuvluft med startgas.

Edit: Kolla även så det är torrt i fördelarlocket, det är det enda jag kan tänka mig som är känsligt för vatten.

Senast redigerat av Andreas 940 (12 november 2009)

criller Aktiv Medlem
12 november 2009 · 1 303 Inlägg

Tomgångsmotorn? vakium slangar?

Mvh Christian
-HardcOre-
12 november 2009 · 145 Inlägg

okej tack ska kika på det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang