3555
Sök

Ändra ET (Offset) på fälgar

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
Halloj
Har problem med att framhjulen käkar upp mina innerskärmar sad
Kan man svarva av insidan på fälgarna så att de hamnar längre in i hjulhusen = högre ET?
Hur mycket gods är det minsta man måste ha från insidan på bulthålet till anläggningsytan mot skivan?
Inga gissningar nu tack wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

566 Inlägg
11 november 2009
Mindre profil och bredd på däcken skulle göra susen!

12 086 Inlägg
12 november 2009
Min gissning (hihi) är att man kan svara bort max 3mm, man vill ju gärna ha kvar lite fälg att skruva i.

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
sodavatten skrev:
Bredda skärmarna.big_smile

Visste den skulle komma wink

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
81an skrev:
Mindre profil och bredd på däcken skulle göra susen!

Mindre profil tror jag inte jag vill ha, har ju 245-30-20" big_smile
Skulle helst inte vilja ha smalare däck heller hmm

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Min gissning (hihi) är att man kan svara bort max 3mm, man vill ju gärna ha kvar lite fälg att skruva i.

3 mm räcker nog tyvärr inte sad

Tänkte att samma fälg kanske tillverkades lika, för att sedan svarva av anläggningsytan för att få olika offset hmm Eller så kanske det inte görs:P

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Skulle va kul om ni kunde kolla på era alu-fälgar hur mycket gods det är innanför själva koningen o in till insidan fälg smile så ska jag se vad jag har på mina.

12 086 Inlägg
12 november 2009
Aerocombi skrev:
JapMax skrev:

3 mm räcker nog tyvärr inte sad

Tänkte att samma fälg kanske tillverkades lika, för att sedan svarva av anläggningsytan för att få olika offset hmm Eller så kanske det inte görs:P

Jo, det är så det görs. Men man borrar även hålen efter offseten, vilket gör att om du svarar bort material så har du snart inget att bulta fast fälgen i.. där av problematiken.

Xenoholic
2 559 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Har ring runt till 4 olika ställen o fått följande svar.

"Man måste ha kvar 3mm"
"Man måste ha kvar 5mm"
"Man måste ha kvar 10mm"
"Man får inte svarva nåt på insidan alls"

Undrar vem man ska tro på hmm
Nån som varit o mätt på sina fägar ännu?
Går ut o kollar mina nu smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Har varit ute o kollat på 4 olika fälgar nu och det var 7mm på samtliga.
Kom igen nu o hjälp mig tongue
Hur många mm har ni från insida fälg till koningen i bulthålet.
Kan man kanske ta några mm på bromsskivan med? smile

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
13 november 2009
Aerocombi skrev:
sodavatten skrev:
Bredda skärmarna.big_smile

Visste den skulle komma wink

Skulle nog säga att de blir de enklaste i ditt fall (du ville ju helst inte ha smalare däck).
Bara valsa skärmkanterna. Svarva i fälg å ev. skiva verkar dumt smile

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Sök