3428
Sök

X box i bilen

778 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
hur många har X box i sin bil kan nån föklara hur man koplar in det svårt eller lätt?

busare
157 Inlägg
12 november 2006
De beror helt på vad du kopplar in det till! lite mer fakta vad du har/har täknkt att köpa big_smile

Calibra <3

T-mek
68 Inlägg
15 november 2006
jag skulle vilja koppla in x box i min bil jag har en 7" skärm och en jvc dvd spelare... kopplar men det via stereon eller direkt till skärmen? 

mvh // nicke

I dont drive fast,
I just fly low

Medlem 5280
552 Inlägg
15 november 2006
Jag kopplar det till aux in i min stereo. som sen skickar ut signalerna till skärmarna.. Du måste ju ha ljud också så du måste till stereon med ljud kabel iaf.

778 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Heinevik skrev:
De beror helt på vad du kopplar in det till! lite mer fakta vad du har/har täknkt att köpa big_smile

ja jag vet inte så mycket hur man kopplar men jag tänkte en 7tum skärm från biltema sen ska jag hita ström nån stans i från det är det stora fråga så koplar jag ljudet in i ett slut steg så använder jag x boxen som min spelare till allt

Bilentusiast
489 Inlägg
17 februari 2007
Sluskk skrev:
Heinevik skrev:

ja jag vet inte så mycket hur man kopplar men jag tänkte en 7tum skärm från biltema sen ska jag hita ström nån stans i från det är det stora fråga så koplar jag ljudet in i ett slut steg så använder jag x boxen som min spelare till allt

Det enklaste är ju om du hittar en kabel som har 12v på sig redan, och så gör du bara en skarv, och skarvar in skärm-kabeln på den. Då är den redan avsäkrad i säkringsboxen smile

sen så tar du Röd + Vit från Xbox-utgången, och kopplar antingen till Ingången bak i stereon(AUX in) eller direkt på slutsteget t.ex.

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

778 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
låter vetigt

oijoij-society.com
774 Inlägg
18 februari 2007
jagarbosse skrev:
Sluskk skrev:
Heinevik skrev:

Det enklaste är ju om du hittar en kabel som har 12v på sig redan, och så gör du bara en skarv, och skarvar in skärm-kabeln på den. Då är den redan avsäkrad i säkringsboxen smile

sen så tar du Röd + Vit från Xbox-utgången, och kopplar antingen till Ingången bak i stereon(AUX in) eller direkt på slutsteget t.ex.

tex cigg tändaren om du har någon big_smile

778 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
__AleXx_ skrev:
jagarbosse skrev:
Sluskk skrev:

tex cigg tändaren om du har någon big_smile

jag skrev aldrig att jag hade en bil men jag samlar in ider och tankar till min blivande bil som jag inte vet riktigt vad det är en men den kommer bli grym

27 Inlägg
12 november 2009
Går det att koppla 12 v inne i xbox'en eller är man tvungen att gå via en 240v-12 v omvandlare?? Är inte specielt sugen på onödiga mellansteg. Någon som vet??

Ingen kommer ihåg en fegis!

VW Ägare
1 011 Inlägg
13 november 2009
Jansson_Upplanda skrev:
Går det att koppla 12 v inne i xbox'en eller är man tvungen att gå via en 240v-12 v omvandlare?? Är inte specielt sugen på onödiga mellansteg. Någon som vet??

Xboxen är väldigt känslig för variabel spänning och då måste du ha en spänningstabilisator som klarar 25amp i 12Volt vilket inte är det lättaste att genomföra.

Köp en omvandlare. 12-230V Mycket enklare och billigare

Henrik Eberlund

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2009
dock måste man ha runt 300 W för att vara säker på att den ska klara av att ge ström till xboxen. Om du har för lite, kommer inte maskinen starta, eller så kommer du att bränna saker inne i boxen.

Sök