2707
Sök

Behöver lite proffs hjälp!

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Tjena hoppas nån kan hjälpa mig för jag vet inte hur jag ska gå till väga med mina två problem som uppstått...

första problemet > Jag har ett 4kanaligt slutsteg och har märkt att 2av kanalerna har lagt av, dvs får inget ljud ur dom 2kanalerna... ?

andra problemet > har ett 2kanaligt slutsteg som jag skickade in på lagning eftersom jag trodde det var något som hade gått sönder, men fick tillbaka steget och dom kunde inte hitta något fel? det som händer är att jag inte får ut någon signal till min baslåda, har även testat med vanlig högtalare..

problemet uppstod nog när jag bytte ut min jordkabel till båda slutstegen, varför jag bytte var för att dom som jag hade innan var för korta.. jordkabeln jag bytte ut till är lite grövre än vad den jag hade..
kan det ha något med problemet o göra?

allting har fungerat för mig när jag köpte alla grejer men de har lagt av med tiden...

hoppas nån kan hjälpa mig nu vill fixa allting så fort som möjligt !

21 761 Inlägg
15 november 2009
Innan du testar de saker som jag har skrivit nedanför så dubbelkollar du först att stegens jordkabel verkligen har bra kontakt.

Lågnivåkablarna som går till det 4-kanaliga steget där två av kanalerna fungerar, de kablarna är bevisligen hela. Testa att flytta över dem till de två kanaler som inte fungerar, om nu ljudet fungerar så betyder det att de ursprungliga lågnivåkablarna är dåliga. Om ljudet inte fungerar så är det troligen någonting inuti steget som är dåligt.

Du kan även testa de fungerande lågnivåkablarna på det 2-kanaliga steget, för att kunna utesluta den lågnivåkabeln också. smile

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
måste man alltså ha 2par lågnivåkablar till 4kanaligt steg?

7 276 Inlägg
15 november 2009
myggaan skrev:

Det varierar ifrån steg till steg, vissa klarar sig enbart med 1 par kablar medans andra behöver 2.
Om du bara har ett par och behöver två kan du alltid bara köpa y-splittar så du får ut två par istället.

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Brains skrev:
myggaan skrev:

Det varierar ifrån steg till steg, vissa klarar sig enbart med 1 par kablar medans andra behöver 2.
Om du bara har ett par och behöver två kan du alltid bara köpa y-splittar så du får ut två par istället.

okej, för det har ju fungerat förut.. lust o länka till y-splittar eller vad de hette ;P ?

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
ingen som vet hur jag ska göra med det 2kanaliga steget?

7 276 Inlägg
15 november 2009
Vad heter stegen i fråga?

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
problemen är lösta förutom att det 4kanaliga steget spelar bara på 2kanaler...

1 727 Inlägg
15 november 2009
Behöver troligtvis en Y-splitt till ditt 4-kanal.
Finns hos din handlare i Stockholm.wink
D(H)är kan dom även titta på dina kablar/jordningar m.m

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
någon som har lust och länka till en så kallad y-splitt ingen aning vad de är

956 Inlägg
15 november 2009

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
tackar för hjälpen

någon som vet nån affär som har en sådan sladd inom Stockholms området gärna norra sidan

956 Inlägg
15 november 2009
myggaan skrev:
tackar för hjälpen

någon som vet nån affär som har en sådan sladd inom Stockholms området gärna norra sidan

Borde finnas i varenda butik som har ett hyffsat utbud av bilstereo. Finns det inte någon mds eller brl butik där?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

1 727 Inlägg
15 november 2009
myggaan skrev:
tackar för hjälpen

Såg du inte min smiley????????

Pierre
Kungsängen
Seastreams Garage

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

42 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
myggaan skrev:
tackar för hjälpen

Pierre
Kungsängen
Seastreams Garage

nu hänger jag inte med här haha

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 november 2009
myggaan skrev:
Horsyhorse skrev:
myggaan skrev:
tackar för hjälpen

Pierre
Kungsängen
Seastreams Garage

nu hänger jag inte med här haha

Horsyhorse skrev:
Behöver troligtvis en Y-splitt till ditt 4-kanal.
Finns hos din handlare i Stockholm.wink
D(H)är kan dom även titta på dina kablar/jordningar m.m

Pierre

Pierre säger: Kom hit till mig så tittar vi på det, jag har Y-splitt till salu om du behöver det .

Men efter som att han är företagare så kan har inte skriva det rakt ut wink
Senast redigerat av ExtraKim (15 november 2009)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök