3144
Sök

Vilka coilovers

Skruvad
99 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Jag tänkte skaffa några goa coilovers till corollan... Men jag har lite svårt att veta vad som är ok att köra med på gata eftersom jag bara fixat med sånt på tävlingsbilar och utan att behöva tänka på kostnad... Så vilka märken/modeller fungerar på gatan och är prisvärda? (med tüv papper)
Har kollat på; d2, k sport, kw, tein mm...

Bilen:

Corolla
2003
e12 (hatchback)
1,4liter
5-dörr
Senast redigerat av dojan (12 november 2009)

asdf

159 Inlägg
13 november 2009
Om du skall ha TUV-dokument för besiktning så är det KW som gäller.
Tror inte att Tein är TUV-godkänt, men fullt möjligt.

Eller att köpa t.ex Ksport via Ksport i tyskland, då får du korrekta TUV-dokument bifogade.
Vi säljer Ksport i sverige, och de är TUV-godkända, dock är det endast Ksport i tyskland som bifogar TUV-intygen med specifikt nummer för varje kit osv stansat på varje set/intyg osv.

854 Inlägg
13 november 2009
Bilstein PSS9/PSS9 clubsport ska man få med sådana papper. Men det bryr väl inte besiktningen i Sverige om? Intygen gäller ju i Tyskland, känns som bes. lika gärna kan skita i det och köra sitt race?

159 Inlägg
13 november 2009
Mjo, det rä väldigt mycket upp till vilken besiktningsman man får.
TUV-intygen är t.ex väldigt viktiga även i Norge/Finland....

Skruvad
99 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Måste ha tüv papper för att få bilen godkänd i norge... Kan nästan inte hitta några sidar/butiker att köpa kw eller bilstein... Är det någon som vet något bra ställe att handla från?

asdf

373 Inlägg
13 november 2009
dojan skrev:

D2 och K-Sport (och XYZ etc) är exakt samma grejer tillverkade i samma fabrik, enda som skiljer är färgen på eloxeringen, loggan och eventuellt olika styvheter på fjädrar, men fjädrar brukar man kunna speca själv vilka man vill ha.

854 Inlägg
13 november 2009
Millway har bilstein.

Skruvad
99 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Jag kan bara se bilstein till bmw på millway... De kan beställa till andra bilar också eller?

asdf

854 Inlägg
14 november 2009
Inte en aning, men det borde inte vara några problem för företag som säljer bilstein att ta hem ur hela deras sortiment. Om nu bilstein har till din modell, det vet jag inte.

2 077 Inlägg
14 november 2009
ImprezaGC8 skrev:
dojan skrev:

D2 och K-Sport (och XYZ etc) är exakt samma grejer tillverkade i samma fabrik, enda som skiljer är färgen på eloxeringen, loggan och eventuellt olika styvheter på fjädrar, men fjädrar brukar man kunna speca själv vilka man vill ha.

haha e du go eller?*edit* såg nu du menade K-sport,D2 och XYZ ^^
tein och kw e ju kvalitet's saker och dem tillverkas INTE på samma ställe.. du kan inte jämföra tein och kw med annat skit..
Polaren körde k-sport innan ett tag, men dem rostade ju fan typ sönder.. en massa skit e vad det e..
Tycker man ska satsa på kvalite' och INTE snåla på en sån sak!!
Senast redigerat av JDMCRAZE (14 november 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Skruvad
99 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
hittade en butik i england som hadde bilstein för 15700:- http://www.motorsportworld.co.uk/framef … ;PID=26603 ink.frakt... är det ok pris eller?

asdf

373 Inlägg
15 november 2009
JDMCRAZE skrev:
ImprezaGC8 skrev:
dojan skrev:

haha e du go eller?*edit* såg nu du menade K-sport,D2 och XYZ ^^
tein och kw e ju kvalitet's saker och dem tillverkas INTE på samma ställe.. du kan inte jämföra tein och kw med annat skit..
Polaren körde k-sport innan ett tag, men dem rostade ju fan typ sönder.. en massa skit e vad det e..
Tycker man ska satsa på kvalite' och INTE snåla på en sån sak!!

Menade självklart inte att KW och Tein var samma prylar som D2 och dom andra Taiwan benen.. wink

854 Inlägg
15 november 2009
Ingen moms från England? Tror det är ett bra pris för övrigt. Men tjänar man bara någon tussing på att skicka efter från ett annat land hade jag valt en lokal handlare, med risk för strul m.m.

1 827 Inlägg
15 november 2009
Kmarcus skrev:
Ingen moms från England? Tror det är ett bra pris för övrigt. Men tjänar man bara någon tussing på att skicka efter från ett annat land hade jag valt en lokal handlare, med risk för strul m.m.

England=EU=tull/momsfritt

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Skruvad
99 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Är bilstein mycket bättre än kw fanns kw typ 2 för 11000kr... Så är bilstein 4700kr bättre än kw?

asdf

1 338 Inlägg
15 november 2009
Jag kör med KW V3ornapå Seaten
bytte då också krängningshämmare till grövre från KW med.

grymt stor skillnad.
ganska mkt inställningar och pil om man vill

Om du har råd så rekomenderas dem ialf smile

Körde med billigare märken på tidigare bilar men Stor skillnad.
man får väl vad man betalar för smile

Köpte mitt på www.awesome-gti.co.uk
dem har bra priser Speciellt om man jämför med priserna hemma. och frakten e inte så farlig faktiskt smile

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (15 november 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Skruvad
99 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
Jag kör med KW V3ornapå Seaten
bytte då också krängningshämmare till grövre från KW med.

grymt stor skillnad.
ganska mkt inställningar och pil om man vill

Om du har råd så rekomenderas dem ialf smile

Körde med billigare märken på tidigare bilar men Stor skillnad.
man får väl vad man betalar för smile

Mvh// Michel

Ok... Men är det mycket kvalite skillnad på bilstein pss9 och kw v2 också? det är ju ganska stor pris skillnad...

asdf

1 338 Inlägg
16 november 2009
För mina KW V3or betalade jag mindre än det du skriver att bilstein pss9 kostar.. rekat i sverige var ca 20000sek
Bara kört nån månad med mina KW och hittils e jag supernöjd. dock lite mer pil med inställningar än jag egentligen orkar.
dock var det nästan ett måste att kunna justera rebound och det pga breddningen jag har.

V2orna tror jag e grymma dem med. sen e dem ju rostfria vet ej om Bilstein är det?
bra att hå sådana som är det om du ska nuttja bilen året om som jag ialf. smile

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (16 november 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök