2885
Sök

Köpråd Crx-740

30 Inlägg
19 oktober 2009
#21
CRX så klart smile

Glidarn
408 Inlägg
Fd Bannad
657 Inlägg
19 oktober 2009
#23
Volvo_Mannen skrev:
Hedning skrev:
AcesHigh666 skrev:

Vad har du rökt för nåt? kan jag få lite av det kanske?

Vad har en CRX med F&F jettan att göra? och varför skulle man köra runt utan luftfilter?

vad har du rökt och varför har du inte bjudit mig?big_smile
Klassiker!

för att närmare förklara händelsen med Öb moppen så kan det i snabbt ordalag förklaras med att jag tycker det är jättroligt att hoppa med saker, såsom Cyklar skotrar bilar och även Eu Mopeder. Efter att Baotianen hoppats ett par gånger så började den att få en sne profil, och även tappa saker såsom lyktor, kåpor, batterier och även luftburken. Eftersom moppen började bröla sådär coolt och häftigt efter att luftburken var borta så var det ju ingen ide att köpa ny tänkte en ashäftig 15 åring, och körde glatt vidare vilket i slutändan ledde till en värdeminskning på 6000 kr på en 5000 kr moped.

Baserad på en sann historia!

Okej, men vad har det med denna diskussion att göra?

Jag svarade på frågan varför köra runt utan luftfilter;) Enkelt svar Hoppa Moppe----->Bröla fränt

Håller förövrigt på 740n fortfarande, stabil bil som man kan åka brett med, säger inte att man inte kan ha roligt med framhjulsdrift, men det ska då krävas mer än 125 hästar Japs. Skulle köpa varken 740 eller crx, finns andra bilar för 25 papp.

Märkesbög

9 108 Inlägg
19 oktober 2009
#24
calibra1992 skrev:
Vill du ha en grymt pigg och rolig bil som ändå bara dricker hälften jämfört med containern så är det Crx du ska välja.

Enda gången Volvon är roligare är när det är vinterväglag

Precis vad jag tänkte skriva. Har kört båda bilarna och CRXen gick finfint redan i originalskick, 740 är så sjukt överskattad väghållnings och komfortmässigt så jag vet inte vad jag ska säga.. Enda fördelen är att man kan köra in i saker utan att vara orolig för front och bakkjolarna..

Ren vinterbil/bruksbil = 740 (även om jag skulle välja en omega alla dagar i veckan, överlägsen i både kontroll och komfort roll)

Busbil med väghållning = CRX

Utseendemässigt är det ingen av bilarna som lockar mig, jag hade utan tvekan valt en Astra GSi i den prisklassen.. 150hk och mycket snyggare/piggare än båda bilarna ovan. Kadett GSi 16V är ännu snabbare och billigare men också fulare och lite svårare att hitta.

Astra: http://www.blocket.se/gavleborg/Opel_As … _3&w=3


2 021 Inlägg
19 oktober 2009
#25
Snitch skrev:
Fort: Crx.

Brett: 740.

inget av dom stämmer direkt.
En 740 åker du endast brett med om det är vinterväglag, en crx accar snabbt men har relativt låg toppfart.


193 Inlägg
17 november 2009
#26
Rille0 skrev:
Snitch skrev:
Fort: Crx.

Brett: 740.

inget av dom stämmer direkt.
En 740 åker du endast brett med om det är vinterväglag, en crx accar snabbt men har relativt låg toppfart.

e du dum? har du aldrig hört talas om agadiff?

193 Inlägg
17 november 2009
#27
Rille0 skrev:
Snitch skrev:
Fort: Crx.

Brett: 740.

inget av dom stämmer direkt.
En 740 åker du endast brett med om det är vinterväglag, en crx accar snabbt men har relativt låg toppfart.

e du dum? har du aldrig hört talas om agadiff?

2 021 Inlägg
17 november 2009
#28
Iveskold skrev:
e du dum? har du aldrig hört talas om agadiff?

http://img406.imageshack.us/img406/4867/facepalmq.jpg


1 436 Inlägg
17 november 2009
#29
CRX vs. 740. Härlig jämförelse inte ens i närheten av lika bilar.

Öhh, jo jag undrar. Ska jag köpa sandaler eller gummistövlar?

BEROR JU FÖR FAEN PÅ ANVÄNDNINGSOMRÅDE!

Köp en CRX då, vad du nu ska med den till... eller en 740.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.


Sök