2880
Sök

Bilen dog efter lite burnouts och vägrar starta

Turbo missbrukare
106 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Jag stog och brände lite guumi sen från ingenstans dog bilen, och jag slår på tändningen och hör att soppa pumpen går, och sedan när jag vrider på startmotorn går säkringen till soppa pumpen, kan det vara att soppa pumpen har gett upp? eller är det att det är jordfel någonstans(såfall) vart? och värför skulle det uppstå för att jag bränner gummi liksom?:S

Vad vore livet utan ett överladd

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 november 2009
De blir ju lite rörelse i karossen när man leker, så du kanske sabbade nån dålig jordning, men kör direkt ström på pumpen då o se om de går, både + o - från ett separat batteri, gärna med säkring på kablen oxå.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

32 Inlägg
21 november 2009
Vad händer om du rullar igång den?

Turbo missbrukare
106 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
ska testa med ett sepparat batteri.. har inte testat att rulla igång den

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
pumpen går med direkt ström, men låter högt.. tästade efter det att starta och då gick bilen att köra i ca 10 min sen dog den igen, och så hadde en säkring gått igen..

KHRacing
22 november 2009
Låter pumpen högt så suger den ingen soppa har jag lärt mig

Green Street Elite
676 Inlägg
22 november 2009
låter som om det skulle vara exakt samma fel som det va på min då jag hade en 740. testa byt soppafiltret. samma sak hände för mig som dina symtom, och även med ny pump funka det inte så testade byta filtret då gick det klockrent. men iof hade jag inte problemet med att säkringen gick...

suger pumpen genom filtret eller trycker den soppa genom filtret?

för suger den igenom o filtret är igentäppt så pumpar den ju luft o kan låta högt som fan. bara en teori...

MVH
Senast redigerat av paradyne (22 november 2009)

Turbo missbrukare
106 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
jag hitta felet var ett gäng kalblar som har trillat ner mot downpipen och därmed kortslutits.. men felet är åt gärdat och nu går bilen igen:D tack för alla svar.. tråden kan låsas

Sök