3520
Sök

Konvertera Peugeot 205 till mi16

87 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan, har tänkt skaffa en mi16 motor och stoppa ner i en 205:a.

Men det ända jag vet är att det är ett vanligt fenomen och att det därmed måste funka, jag vet inte vad jag ska ha för grejjer, styrbox, växellåda, kabelhärva osv. Vilken 205:a ska man använda sig av ?  den valiga eller GTI:n ?

Hur väl får man ner den ? blir det trängre än trångast ?  Tänkte ha det som ett projekt med farsan, och ta det lugnt och sansat, så att allt blir redigt.   

Vräk ur er allt ni vet om att konvertera en 205 till mi16.   Tack på förhand smile
Senast redigerat av prokid (14 oktober 2009)

238 Inlägg
14 oktober 2009
det fanns en projekt tråd på garaget  om motorbyte..

mi16 turbo bygge  peugeot 205

87 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Jag har sökt igenom alla projekttrådar som handlar om just detta, och har inte fått några svar direkt..

Så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp smile.

Typ, hur fungerar det med kabelhärvor, vilken växellåda ska man använda sig av ? OSV.

CalibraDanne
15 oktober 2009
Tja!
Till att börja med så måste du skaffa en 205 GTI. Sen kan du tex läsa den här guiden http://www.mi16conversion.co.uk/mi16-co … -start.htm

738 Inlägg
21 november 2009
Modda kabelhärvan, använd gti eller mi16 låda. Mi16 låda blir roligare utväxling!
Ta mi16 kylare (tunnare) lättare att få plats.
Banka lite i torpedväggen för att få plats med grenrör.
Ändra vinklen på dpn.
Typ. Om du ska ha mi16 lådan så ta kopplingsarmen från gti lådan.

Använd en 205 gti Mycket bättre framvagn osv än skitmodellerna!

738 Inlägg
23 november 2009
Johan323 skrev:
Hej
Jag har också gått i dom här tankarna. Fast jag skulle vilja slänga ner en saab turbo motor i min peugeot 206- 02.
Bara jag har ingen aning om vad jag måste göra eller vad som ska skaffas.

de blir nog svårt att hitta info om de, för de är nog ingen som fått för sig att slänga ner saab i en fransman!

Sök