3469
Sök

volvo 16v med förgasare??

34 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Hej,
Har köpt på mig en B234f men insprut och databoxar saknas,men jag har 2 solex 45 som ligger, Men undrar om det är någon ide att säta ditt dem? Eller om man ska läga energin på insprutet med en gång?

3 Inlägg
26 maj 2007
jag skulle använda insprutning, det går med ett par 45:or oxå men vet inte hur lätt det är med delar till dessa eftersom de troligen behöver bestyckas om får att fungera bra...

Smålänning
7 887 Inlägg
26 maj 2007
Vad har du för årsmodell på bilen du ska sätta den i?
Jag har visseligen bara hört saabs 16ventilare med förgasare, och då webers 45:or, men det låter riktigt fint.

Databoxar är dyra, så är bilen du ska sätta motorn i av årsm. -75 eller äldre så får du nästan göra vad du vill med motorn. Kan bli rätt fin motorgång om du får till det rätt med bestyckningen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
26 maj 2007
45:or låter lite klent motorn ligger på 165hk orginal och mer än så vill man väll endå plocka ur annars är det meningslöst att hålla på och krånga med förgasare..ett elsystem från en 240 88b-93 och boxar från en 16v motor så går motorn både enkelt och billigt bara insugen kostar som båda boxarna beg sen ska man ställa in allt och dessutom få ett tändsystem som lirar bra

Kör fort så hinner inget hända...

34 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
fick i motorn i da, den funka bra, lite kvar att ställa in tändningen och bestycka förgasarna bara,Blev fränt ljud ur den. men efekten blev inget extremt. men får se hur det blir när den är färdiginstäld,.

Sök