Hej! Ja jag har tagit av mitt fjäderben fram på min Volvo 940 -96. Lossade insexbulten som håller fast hjulsensorn till ABS systemet. Men när skruven väl var av så fick jag kämpa mycket för att få av sensorn som är av plast, så den gick sönder...
Så nu undrar jag vad som händer om man kör utan den, är det bara att abs:en inte fingerar eller blir det fel på bromsarna också? Var kan man få tag på en ny sådan?
Anti Block Funktionen kommer bara vara ur funktion, givarna vid fjäderbenen mäter ju bara varv på däcken så det skickas sedan vidare till en box som ger ut rätt tryck vid varje ventil till bromsarna, så du kommer kunna bromsa men det blir som att åka 240 hehe Rätta mej om jag har fel men ja tror fan att jag har rätt denna gång!
Anti Block Funktionen kommer bara vara ur funktion, givarna vid fjäderbenen mäter ju bara varv på däcken så det skickas sedan vidare till en box som ger ut rätt tryck vid varje ventil till bromsarna, så du kommer kunna bromsa men det blir som att åka 240 hehe Rätta mej om jag har fel men ja tror fan att jag har rätt denna gång!
Så rätt så rätt, nu kommer däcken att låsa sig vid hård inbromsning. Dock kommer ju abs lampan att lysa och det gillar ju inte besiktningen! mvh johnny
Så rätt så rätt, nu kommer däcken att låsa sig vid hård inbromsning. Dock kommer ju abs lampan att lysa och det gillar ju inte besiktningen! mvh johnny
haha, bara så jag vågar kara bilen är jag nöjd:D Men får fixa det innan besiktningen i alla fall:P Du vet inte heller vart man kan köpa dem?
nej de behöver du inte. men e ena trasig så funkar inte den andra heller. den slår av absen typ. så de blir som att åka gammal bil. men luft i sytemet. lätt trampat......