3356
Sök

Kabelstrumpor, var köpa?

167 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Jag letar snygga kabelstrumpor i olika dimensioner men har inte hittat några. Nån som kan tippsa om var man kan få tag i??

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

372 Inlägg
26 november 2009
finns kabelstrumpor på http://www.blekingebilradio.se/ Vet inte om det duger åt dig men tongue

16 197 Inlägg
26 november 2009
va för typ??    "robotslang" elle den som e typ svart genomskinlig.

www.elfa.se har de mesta

"Testar man inte så får man aldrig veta"

167 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Det är denna sort som fanns på Blekinge bilradio (klart billigare en Elfa), va kanske lite otydlig tidigare. Bra priser hade dom med även om det skulle varit roligare med nån annan färg. Men svart får duga.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14294/808363_0xhjr0.jpg

Tack för hjälpen.

16 197 Inlägg
26 november 2009
har aldrig fattat va man ska me kabelstruma till??   för den ger ju inte mycke till skydd för kabeln.. då e de MYCKE bättre å billigare me "robotslang"

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
26 november 2009
evilaudio skrev:
har aldrig fattat va man ska me kabelstruma till??   för den ger ju inte mycke till skydd för kabeln.. då e de MYCKE bättre å billigare me "robotslang"

för en del går form före funktion, jag föredrar robotslang om det ska skydda. lågnivå och hgt-kablar har inget skydd i mina bilar. går inte genom några vassa kanter och utsätts inte för nåt våld mer än lite arg musik då o då :-)

däremot sätter ja ofta krympslang i ändarna på kablar men det är ju för o minimera kortslutningsrisk pga spretande kardeler.

Men visst har man massa synliga kablar som är i alla regnbågens färger kanske man vill hålla alla i samma mörka färg för ett bättre helgetsintryck. inte så många som har strumpa hela kabelns längd utan bara den som är synlig.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

167 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Japp som Frippe skriver så för min del är det bara kosmetika, har en del kablar som blir synliga och vill ha en enhetlig färg inget behov av skydd utan ska bara se snyggt ut.

77 Inlägg
27 november 2009
Finns även hos ljudbyggaren i HBG. Priser har jag inget koll på men bara slå en signal till dom så fixar dom de utan problem, kanon killar big_smile

Sök