3148
Sök

Är det normalt att en Audi A4 1,8t kommer vid 4500 varv?

44 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Hej. jag har en Audi A4 1,8t det är en 96" 
Och jag undrar om det är normalt att man känner att turbon börja komma vid 4500 varv, jag tycket de är lite för högt sad Den är cihpad, men de tycker inta jag ska ha så mycket med de att göra? neutral
bilen rycker lite svart vid gas på drag om de oxå kan vara till hjälp. skulle gärna ha svar vad de kan vara för fel lr om dom är byggda så ?

Sen udrar jag hur mycket dom laddar orginal ? plus hur mycket kan man våga ställa upp dom?

har bara haft volvo bilar utan turbo förut, så det är mycket nytt för mig smile

så jag behöver så mycket hjälp jag kan få tongue Mvh: Tobbe

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2009
Jag tror inte att den kommer vid 4500 var men däremot är det nästan så man själv kommer när en trimmad V8 drar förbi.....   (med detta vill jag bara påpeka hur fel rubriken är tongue)

Vilket chipp sitter det i ?   (märke/tillverkare, steg)

Ställa upp dom ??     är det ett bra chip så behöver du inte oroa dig för sånt utan då ska den ladda vad den klarar av utan att gå sönder.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 november 2009
tycker det låter som en sliten turbo! om den ryker svart..
turbosar brukar väl ligga mellan 0.3 och 0,5 bar original!

vet inte hur man vågar ladda en audi, men en volvo ltt kan du ju ladda på till typ 0.8 utan chip!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

44 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
båge skrev:
tycker det låter som en sliten turbo! om den ryker svart..
turbosar brukar väl ligga mellan 0.3 och 0,5 bar original!

vet inte hur man vågar ladda en audi, men en volvo ltt kan du ju ladda på till typ 0.8 utan chip!

Ja jag har funderat på de oxå om turbon är dålig:/ men den darar  ju inge olja lr så, sen ska dom väll blå ryka när dom är dåliga lr? hmm

44 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Jag tror inte att den kommer vid 4500 var men däremot är det nästan så man själv kommer när en trimmad V8 drar förbi.....   (med detta vill jag bara påpeka hur fel rubriken är tongue)

Vilket chipp sitter det i ?   (märke/tillverkare, steg)

Ställa upp dom ??     är det ett bra chip så behöver du inte oroa dig för sånt utan då ska den ladda vad den klarar av utan att gå sönder.

ja hur mecket man våga ha att turbon ska ladda i bar ? hmm

Har bara hittat ett kvitto i bilen där de står ECU, om de kan vara namnet på chippet, och att de kostar 5500:- och gammal ägaren säger att de ska ge 50 hk, mer än så vet ja inte hmm

Living the good Life!
585 Inlägg
28 november 2009
Din bil ska ladda ca 0.6 - 0.7Bar...chippad så ska den ladda ca 1.1 - 1.2 Bar.... Fast det kan variera mellan olika chip...

When the flag drops, the Bullshit stops.

44 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
AudiZack skrev:
Din bil ska ladda ca 0.6 - 0.7Bar...chippad så ska den ladda ca 1.1 - 1.2 Bar.... Fast det kan variera mellan olika chip...

ok smile så den ska då normalt ligga nu på  1,0 - 1,2 bar nu när den är chippad då ?

Living the good Life!
585 Inlägg
28 november 2009
ja

When the flag drops, the Bullshit stops.

Sök