2671
Sök

vilka bilar kan ses som raggar bil?

216 Inlägg
31 augusti 2008
gamla jänkare med v8

att vi håller på å stylar bilar är ju på grund av oldschool raggarna, dom börja väl på slutet av 40talet i USA.
fina grejer

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

5 Inlägg
31 augusti 2008
Har en 240 och har stött på flera personer som tror att jag är en raggare enbart på grund av bilen jag kör. På jobbet satt jag och snackade musik med en något år yngre sommararbetare som plötsligt slängde ur sig: "Du lyssnar på Eddie Meduza,va?". Så nära att slå till en person har jag inte varit på länge hehe.

Möjligen kan jag ge intrycket av en raggare då jag när håret börjar bli långt brukar kamma upp det till en s.k. James Dean-frilla. Annars finns det då inte mycket raggare i mig vill jag påstå... wink

"Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting" - Steve McQueen

7 100 Inlägg
31 augusti 2008
och alla jävla pilsnerhäckar borde inte ens kallas för raggarbil!dom hammnar på samma nivå som alla 240/740 mm!

raggar bil för mej är fina och välvårdade jänkare!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Mästare
2 947 Inlägg
31 augusti 2008
Jag vet inte om det stämmer men en raggar bil är ett annat ord för jänkare enligt mej.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 079 Inlägg
31 augusti 2008
raggarbil är något jag iaf kallar de amerikanska glidarbilarna.
Senast redigerat av Madhouse (31 augusti 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Dalarna
156 Inlägg
31 augusti 2008
sidny skrev:
raggarefinns inte mera enligt mej... eller dom är väldigt fåå... allt pga alla jävla fjorttisar som lyssnar på eddie meduza och beter sig som jävla sluskar och sen om dom har råd med någonting annat en en 240 så är det väl en förstörd caprice eller nåt sånt.. riktiga raggare enligt mej är killar som bara kör v8 även på vintern och inte springer runt och svinar ner allt dom kommer över utan håller sig lugna och svaala och håller någorlunda puts på sig själv och på bilen det är en raggare i kort fattning enligt mej smile inte storfjorttisar som kör runt i en söndrkörd 240 och spyr ner varandra och lyssnar på tecno remix av gamla "raggar låtar"

Håller med... Finns inte många ''riktiga raggare'' nu förtiden som åker 40-50-tals bilar och lirar äckta rockabilly, Rock n' Roll.
Man ser mest skitiga blöjraggare som åker runt i söndersupna 70-tals bilar och spelar Eddie Meduza......hmm

Dalarna

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
31 augusti 2008
alla amerikanare från 79 och neråt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Avstängd
914 Inlägg
31 augusti 2008
Jänke bilar.. Sen har vi ju en skara vi kan kalla wannbe raggare?
Den skaran innehåller Risiga volvo 740is med kapade fjädrar 550st wunderbaums i backspegeln och eddie meduza på full volym.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

4 506 Inlägg
31 augusti 2008
Saab900Racing skrev:
Jänke bilar.. Sen har vi ju en skara vi kan kalla wannbe raggare?
Den skaran innehåller Risiga volvo 740is med kapade fjädrar 550st wunderbaums i backspegeln och eddie meduza på full volym.

Wannabe är väll ända tills man har råd till en riktigt jänke.
Men det betyder inte att man måste åka runt o skrika å gapa i ngn
gammal volvo/ford/saab från 80-90talet.

Kan du andas kan du dö.

782 Inlägg
31 augusti 2008
till trådskaparen som faktiskt ville ha tips på lite riktiga jänkare så tycker jag du ska gå in på www.classiccars.se eller www.usabil.com eller www.blocket.se (sök på allt innan 1981 och mellan 20000-100000) och bilda dej en uppfattning vad som är fränt. Jag tycker själv att 50tals bilarna börjar bli prisvärda igen och 65-72 muskelbilar är sjukt överprissatta och inte speciellt roliga att åka runt i (brukar va skitjobbigt att köra krombåge när man sitter bak).

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2008
tråden handlar ju om raggarbilar men har även övergått lite till raggare såg jag

kände mig då som en raggare igår när jag var chaffis i polarens bil tongue

gled runt på stan i den här http://www.garaget.org/?car=79545 och spelade härlig gammal 50 och 60-tals musik tongue

och för att ta lite on topic så, det där kallar jag raggarbil iaf.. en snygg och fin 60-talare smile

STORT BRETT OCH FETT SKA DET VA! tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (31 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Eliminator
1 441 Inlägg
31 augusti 2008
Raggare.
Det finns flera sorters raggare: De värsta som skämmer ut sig tex har en öl i näven och svammlar runt på bilträffar somnar i solstolen med ölen i näven. Ofta med stor ölmage fula tatueringar för liten tshirt som är urtvättad och en äcklig skinnväst fullproppad med diverse "häftiga" märken.
Håret fullt av brylcreme. 6 backar öl i skuffen sitter gärna på bagaget så plåten bågnar.
Fordon Plymoth, cheva buick 4 dörrars -60 tal rollade och en massa fula dekaler på, gärna en rävsvans i antennen.
Lutar sig gärna mot andras bilar utan tanke på att kedjan från plånbokenmed största risk gör repor på grannens bil.

DE sanna raggarna kör företrädesvis 50-60 tals bilar och äldre roddar m.m. i fint skick de har också brylcreme i håret men har lite mer stil. Mer sällsynta än ovanstående grupp.

Sedan finns övriga bilentusiaster som inte vill blandas ihop med nån av ovanstående grupper som endast gillar fina USA bilar men har andra intressen också.

Ytterligare en kategori s.k. wannabees är de som kör risiga eurpe bilar företrädesvis volvo 140- 740 en och annan opel och ford förekommer också. 

En raggarbil är alltså företrädesvis en rollad 4 dörrar 60tals bil med klistermärken m.m.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Eliminator
1 441 Inlägg
31 augusti 2008
De värsta som skämmer ut sig tex har en öl i näven och svammlar runt på bilträffar somnar i solstolen med ölen i näven. Ofta med stor ölmage fula tatueringar för liten tshirt som är urtvättad och en äcklig skinnväst fullproppad med diverse "häftiga" märken.
Håret fullt av brylcreme. 6 backar öl i skuffen sitter gärna på bagaget så plåten bågnar.
Fordon Plymoth, cheva buick 4 dörrars -60 tal rollade och en massa fula dekaler på, gärna en rävsvans i antennen.

. känner igen mej själv till 110%, o stolt är ja över de me!

Uppenbarligen, skyll inte på mig bara,,,,,,,,,,,,,,lol

/Tommy. cool

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

2 021 Inlägg
31 augusti 2008
Va på en cruisng igår o blev positivt överraskad, va hög klass på de flesta bilarna, inte massa rostbombade oplar,volvos o såna där skitfula jänkare från slutet av 70/80 talet, va riktigt trevligt faktiskt, sen att man fick åka i en 600 hästar charger va i ju inte heller fel smile

4 Doors - No Waiting
100 Inlägg
1 september 2008
raggarbil = jänkare, en volvo är ju faktiskt så mycket svensson-bil som det bara kan bli roll

sen det här med att medvetet slå sönder en bil, typ hoppa in taket,  för att de skulle va fränt på nåt vis har ja aldrig förstått...men nån skavank här o där gör ju inget den ska ju gå att användas också! smile

22 Inlägg
28 november 2009
denna tråd är nu drygt 1år men iaf .
ja kör både volvo 240 & opel (74:ans kadett) och jag lyssnar även på Eddie meduza.

här på gotland brukar vi ta våra bilar (många 740,240 140:or,amazoner,oplar även turbo matade japanare mm) och glida runt på stan på fredag/lördag kvällarna. vi har aldrig begärt att någon skall kalla oss RAGGARE!!.
vi är bara ett gäng ungdomar som delar ett gemensamt intresse för bilar.

Vi kör på stan och brukar mötas i ett parkeringshus som är tomt nattetid.
vi möts där och snackar har trevligt.

men att hävda att dom som kör 240 " lyssnar på eddie meduza och beter sig som jävla sluskar"
det är förj***igt ni drar ju alla över en kant.

Till sisst vill jag bara medela. att min 240 & opel håller iaf minst samma puts å stil som vilken 60 -tals jänk som hellst!!.

tack för mej=) (ja har inget emot en jänkare. jag e bara trött på dom som hackar på en för att man kör volvo/opel)
.

Volvos Värde Varar

Meister
6 763 Inlägg
28 november 2009
mr_pekka skrev:
denna tråd är nu drygt 1år men iaf .
ja kör både volvo 240 & opel (74:ans kadett) och jag lyssnar även på Eddie meduza.

här på gotland brukar vi ta våra bilar (många 740,240 140:or,amazoner,oplar även turbo matade japanare mm) och glida runt på stan på fredag/lördag kvällarna. vi har aldrig begärt att någon skall kalla oss RAGGARE!!.
vi är bara ett gäng ungdomar som delar ett gemensamt intresse för bilar.

Vi kör på stan och brukar mötas i ett parkeringshus som är tomt nattetid.
vi möts där och snackar har trevligt.

men att hävda att dom som kör 240 " lyssnar på eddie meduza och beter sig som jävla sluskar"
det är förj***igt ni drar ju alla över en kant.

Till sisst vill jag bara medela. att min 240 & opel håller iaf minst samma puts å stil som vilken 60 -tals jänk som hellst!!.

tack för mej=) (ja har inget emot en jänkare. jag e bara trött på dom som hackar på en för att man kör volvo/opel)
.

Men varför lyfta den här döda tråden?! En kadett är frän och 240 är blöjraggarjunk

22 Inlägg
29 november 2009
camaro67 skrev:
.Men varför lyfta den här döda tråden?! En kadett är frän och 240 är blöjraggarjunk

ja ja de är din åsikt(håller bara me dej på en punkt) . men nu låter vi den här tråden dö!!

Volvos Värde Varar

Sök