2882
Sök

Koppla in laddtryckmätare i min 965 2.0 16v turbo, b204ft, hjälp!!!

21 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Hej nu är det så att jag har införskaffat mig en Volvo 965 2.0 16v turbo..

Skulle behöva hjälp om hur jag installerar laddtryckmätare på denna modell, Har haft 940 turbo förr men då det inte är 16 v så det ser ju inte samma ut.
Anledning till att jag vill installera är väl för att jag vill ha lite mer "exakt" koll, misstänker att den är "chippad" då den laddar hela intrumentpanelens laddtryckmätare ut, som jag har för mig är runt 0,9-1 bar??? och vad jag har hört mig för så ligger även dom här motorerna på ca 0,55-0,6 orginal som en 740 ex, rätta mig gärna om jag har fel?

Tips/ trix / förklaringar och/eller bilder om hur installation på just denna modell funkar, skulle jag vara jätte tacksam för.

Har en även en liten annan fråga, jag har hört att det talas om att några "balansremmar/axlar" inte behövs utan gör mer nytta av än på pga "rasrisk" om nån förstår vad jag menar eller syftar på uppskattas info om vad som görs samt hur??

Tackar på förhand

mvh /Bobban

"Pure and Poison"

127 Inlägg
1 december 2009
Du kopplar in den lika dant. En slang från "insuget" efter spjället.. Finns nog någon slang där du kan sätta t-kors på eller något:) Eller så monterar du loss instrument panelen och sätter t-kors på den slangen som går till den orginala laddtrycksmätaren smile

6 Inlägg
1 december 2009
Naddut skrev:
Du kopplar in den lika dant. En slang från "insuget" efter spjället.. Finns nog någon slang där du kan sätta t-kors på eller något:) Eller så monterar du loss instrument panelen och sätter t-kors på den slangen som går till den orginala laddtrycksmätaren smile

6 Inlägg
1 december 2009
Montera inte ett t-kors, kan få ett fel som gör att det inte visar det riktiga värdet på ditt tryck. man ska alltid bara köra med en mätare.

Sök