Tjena tänkte slänga upp ett par bilder jag tog igår och tänkte be att få lite Kritik om vad som kan förbättras och vad som är bra. Allt är taget med en Canon 400D med orginal objektiv 18-55mm med uv-lins
Mvh Jokern023
NSX
NSX
NSX
NSX
NSX
Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Ser ut som att jag blir först med att lämna lite kritik: Det första jag tänker på när jag ser bilderna är att det saknas skärpa i dom, men det kanske bara är jag...?
nej det är inte bara dig en del av bilderna saknar det, dom som är lite ifrån och lite mörkare är lite "blurriga". blev så "förbannad" när jag såg det.
expect1991: jo en del är det men kan inte göra dom ljusar för då förlorar dom dels skärpan lr va man ska säga å sen blir alla linjer "blurriga".. sen är det fotat i stress å orginal objektiv så inge super duper ännu:)
Timmyboy: jo jag håller med dig:)
Bullet---: tack så mkt:)
Tja!! Kul med lite vinklar på bilderna som du använder
det jag kan påpeka är på bild nr: 4 så blir vänstersidan röd av reflektionen från huset. bilderna är lite mörka, prova att använda lite blixt när du fotar i motljus för att lysa upp bilen lite. (om du har några blixtar vill säga)
känns som om du har fotat i starkt solljus också, det är oftast bättre att vänta tills solen är lite mjukare när du fotar då de blir jämnare ljus. bra bilder annars! kämpa på!
Har inga blixtar å det är fotat under klarblå himmel för att få fram just den fina färgen i den:) ska fixa bättre objektiv också och sen ska jag till min släkting på riktig kurs så jag lär mig kameran ännu mer:) men jag kämpar på:D
Har inga blixtar å det är fotat under klarblå himmel för att få fram just den fina färgen i den:) ska fixa bättre objektiv också och sen ska jag till min släkting på riktig kurs så jag lär mig kameran ännu mer:) men jag kämpar på:D
Vi får ta med oss litet mer och bättre fotogrejor i vår när värmen kommer tillbaka! Björn