2885
Sök

Turbo som laddar hel knas...

Turbo missbrukare
106 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#1
Jag har nyligen bytt turbo till en 16t garett turbo.. på min 745a och jag bytte turbo för att max ladded var 0,8a på den gammla lilla turbon.. och nu idag testa jag att ställa upp laddet på max och det var också 08a?(pluss att laddet är jätte jätte segt) max ladd kommer inte förns 4.5tusen varv.. någon som är kunnig? bryter ihop snart:P

Vad vore livet utan ett överladd

Okejbratja
255 Inlägg
3 december 2009
#2
Vart turbon ny? om inte kollade du om det fanns något glapp på 16t´n?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 december 2009
#3
voffla740 skrev:
Jag har nyligen bytt turbo till en 16t garett turbo.. på min 745a och jag bytte turbo för att max ladded var 0,8a på den gammla lilla turbon.. och nu idag testa jag att ställa upp laddet på max och det var också 08a?(pluss att laddet är jätte jätte segt) max ladd kommer inte förns 4.5tusen varv.. någon som är kunnig? bryter ihop snart:P

TD04-16t görs ju av mitsubishi, inte garrett?

jag gissar på luftläck på trycksidan, kan vara läckande dump (har du intern?) intercooler etc, eller läckande WG.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Turbo missbrukare
106 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#4
Dumpen skulle jag gissa på.. dump ljudet är värdelöst den liksom. hostar typ med öppna sportfiltret:P inte som den låter annars liksom "shoshihishi" nu är det typ "Shos" och laddet tar 100 år innan det kommer.. sen har jag funderat på ifall intercolern inte håller tät.. turbon har rullat 200 mil sen den var ny.. och det är inget glapp alls.. fast konstigt nog får jag endå lite lite olja liggandes i utloppet där sportfiltret sitter..

Vad vore livet utan ett överladd


Sök