Jag letar efter en ny bilstereo som har ett enkelt och smidigt system att bläddra bland musik, när man går till någon försäljare så pratar dom ofta om sånt dom inte ens själva vet så det bästa är att få användarrecensioner.
Jag har en hårddisk på 1Tb med ca 250 000 låtar som jag vill kunna koppla in via usb i stereon. Varenda bilstereo jag prövat hittills så har inte stereon upptäckt någon utav låtarna. Den enstaka som upptäckt låtarna var helt värdelös när man skulle bläddra bland all musik och hade inte ens en sökfunktion.
Så nu skulle jag gärna vilja få bra tips om en vettig bilstereo som har bra sök funktion och bra navigering bland musik.
Du har för tungdriven hårddisk. Max storleken ligger på 2.5" och hos vissa max 1.8".
Det låter klent, 1 Tb är ju vardagsmat numera.
Fast storleken har ju inget direkt samband med diskens fysiska storlek, visserligen så finns än så länge inga 2,5" stora diskar på 1TB till försäljning men ändå. Anledningen till att en huvudenhet inte orkar med en större (fysiskt sett) disk är helt enkelt att det krävs mer ström för att driva en sån.
jag har då inte sett nån bilstereo som klara ntfs endast fat16 å fat32 och enligt manualerna till mina föredetta stereon så var maxstorleken på partitionen 320 gb tror jag de var ..
Du har för tungdriven hårddisk. Max storleken ligger på 2.5" och hos vissa max 1.8".
Det låter klent, 1 Tb är ju vardagsmat numera.
Fast storleken har ju inget direkt samband med diskens fysiska storlek, visserligen så finns än så länge inga 2,5" stora diskar på 1TB till försäljning men ändå. Anledningen till att en huvudenhet inte orkar med en större (fysiskt sett) disk är helt enkelt att det krävs mer ström för att driva en sån.
den är strömsätts ju separat från cigarettuttaget, inte via usbn..
Ja på större diskar så brukar det vara så, men en normal huvudenhet bör orka med att försörja en 1,8" eller till och med en 2,5" disk via usb anslutningen, alltså utan extern matning från cigg-uttaget.
Ja på större diskar så brukar det vara så, men en normal huvudenhet bör orka med att försörja en 1,8" eller till och med en 2,5" disk via usb anslutningen, alltså utan extern matning från cigg-uttaget.
Nej det har jag inte påstått heller, men finns det ens huvudenheter som stödjer så stora diskar? Om det nu gör det så känns det som att det är rätt bökigt att söka bland så mycket musik, om man nu inte kör allt i FLAC då.