3497
Sök

Bilstereo med bra navigerings/söksystem bland musik på ex. hårddisk via USB

193 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Hej!

Jag letar efter en ny bilstereo som har ett enkelt och smidigt system att bläddra bland musik, när man går till någon försäljare så pratar dom ofta om sånt dom inte ens själva vet så det bästa är att få användarrecensioner.

Jag har en hårddisk på 1Tb med ca 250 000 låtar som jag vill kunna koppla in via usb i stereon. Varenda bilstereo jag prövat hittills så har inte stereon upptäckt någon utav låtarna. Den enstaka som upptäckt låtarna var helt värdelös när man skulle bläddra bland all musik och hade inte ens en sökfunktion.

Så nu skulle jag gärna vilja få bra tips om en vettig bilstereo som har bra sök funktion och bra navigering bland musik.

Tack på förhand! smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
20 november 2009
http://webshop.autosound.se/kenwood-kdc-w7644uy.html

vet inte hur de är med max storleken på hdd  som kan  användas på dom jag ägt så har de varit max250gb?

kör du fat32 på hddn?
Senast redigerat av christofer_k (20 november 2009)

Overloaded
60 Inlägg
20 november 2009
Du har för tungdriven hårddisk.
Max storleken ligger på 2.5" och hos vissa max 1.8".

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

193 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
christofer_k skrev:
http://webshop.autosound.se/kenwood-kdc-w7644uy.html

vet inte hur de är med max storleken på hdd  som kan  användas på dom jag ägt så har de varit max250gb?

kör du fat32 på hddn?

Jag kör ntfs, det går inte formatera till fat32. usbminnen och sådant jag kört med har varit ntfs

193 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
B52 skrev:

Det låter klent, 1 Tb är ju vardagsmat numera.

1 581 Inlägg
22 november 2009
Vad har den fysiska storleken med saken att göra?

Det går att formatera till fat32, du kan inte göra det på enklaste sätt.
Testa detta sätt

http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind … T32-format

Annars är det kommandoprompten som gäller.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 november 2009
LittleBear skrev:
B52 skrev:

Fast storleken har ju inget direkt samband med diskens fysiska storlek, visserligen så finns än så länge inga 2,5" stora diskar på 1TB till försäljning men ändå. Anledningen till att en huvudenhet inte orkar med en större (fysiskt sett) disk är helt enkelt att det krävs mer ström för att driva en sån.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
22 november 2009
jag har då inte  sett nån bilstereo  som klara  ntfs endast fat16 å fat32  och enligt manualerna till mina föredetta stereon så var maxstorleken  på partitionen  320 gb  tror jag de var ..

193 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
LittleBear skrev:
B52 skrev:

Fast storleken har ju inget direkt samband med diskens fysiska storlek, visserligen så finns än så länge inga 2,5" stora diskar på 1TB till försäljning men ändå. Anledningen till att en huvudenhet inte orkar med en större (fysiskt sett) disk är helt enkelt att det krävs mer ström för att driva en sån.

den är strömsätts ju separat från cigarettuttaget, inte via usbn..

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
3 december 2009
Hur mycket pengar hade du tänkt att lägga på huvudenheten?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
3 december 2009
Vet inte om den kan läsa din disk men kenwood 8044 har en bra sökfunktion.
Där man kan bläddra i mappar och undermappar på enkelt sätt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 december 2009
LittleBear skrev:
ChriZtoffer skrev:
LittleBear skrev:

Ja på större diskar så brukar det vara så, men en normal huvudenhet bör orka med att försörja en 1,8" eller till och med en 2,5" disk via usb anslutningen, alltså utan extern matning från cigg-uttaget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

193 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Futopia skrev:
Hur mycket pengar hade du tänkt att lägga på huvudenheten?

Jag kollar åt en polare, han kanske ger 4-5000. men jag själv funderar också på det och jag kan ge upp till 20 000 om den har allt man önskar sig..

193 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
LittleBear skrev:
ChriZtoffer skrev:

Ja på större diskar så brukar det vara så, men en normal huvudenhet bör orka med att försörja en 1,8" eller till och med en 2,5" disk via usb anslutningen, alltså utan extern matning från cigg-uttaget.

Men sådana finns inte i storlekar som 1-1,5 TB..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 december 2009
Nej det har jag inte påstått heller, men finns det ens huvudenheter som stödjer så stora diskar? Om det nu gör det så känns det som att det är rätt bökigt att söka bland så mycket musik, om man nu inte kör allt i FLAC då.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
4 december 2009
Har du testat Pioneer´s AVIC-F10BT?

http://www.pioneer.se/se/products/25/11 … index.html
Senast redigerat av Futopia (4 december 2009)

Sök