Börja med att kolla först och främst om du har en magnetventil sittandes i bilen. Enligt bilden så kan den sitta där. Kontrollera sedan vart alla TRE anslutningarna går.
Skriv ner det här sen kan vi luska vidare på ditt bekymmer.
så nu har jag kontrollerat och där sitter faktiskt en magnetventil, och alla 3 slangarna är kopplade... en gick till turbon och en gick till wg och den tredje gick till röret till luftfiltert....
Dra loss slandden till din MV och kolla vad bilen laddar då. Du skall nu få GLT. (Grundladd).
ska jag dra loss alla slangar eller bara en av dom? kvittar det vilken isåfall?
Var ett n i slandden som inte skulle med. Rätt skall vara sladden! Och det har du bara en.
Så ut och lossa kontakten och testa en repa. Alternativt lossa säkringen till MV:n.
Jag gjorde som du sa.. gick ut och kopplade bort ventilen.. och nu gick bilen bättre.. nu laddar den bara runt 1.3-1.4bar... innebär det att magnetventilen är kass eftersom den tillåter att turbon överladdar?
Inget farligt händer om du skruvar ut stången tills du har 0,45 bar grundladd, sätt sedan tillbaks sladden till magnetventilen och rapportera vad bilen laddar.