2307
Sök

850 T5 95.a. Vinande ljud vid kallstart vad är problemet?

28 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Får ett vinande/visslande ljud vill kallstart undrar om de kan vara turbon eller nå annat?
Tackar för alla svar smile

263 Inlägg
19 november 2009
Brukar ja också få på min 850 SE när det är kallt, vet inte vad det är. Så det är nog inte turbon..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

28 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
Happ. Ja tro va de kan vara dårå.hmm Om de är nå man inte behöver bry sig i. Är första vintern jag har bilen så känner att de kan va bra att veta va de är?? smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 november 2009
inte bara så att de är nån fuktig rem brukar ju kunna få lite fina ljud när de är kallt / fuktigt ute

turbon ska ju inte vina utan laddtryck så säkert bara nån gammal fuktig sliten rem lr nått

402 Inlägg
19 november 2009
Snowboy1 skrev:
Får ett vinande/visslande ljud vill kallstart undrar om de kan vara turbon eller nå annat?
Tackar för alla svar smile

Tror det är spännrullen till hjälpremmen(den till vattenpumpen, generatorn....) som låter.
Har själv haft samma på ett par av våra 850:is, låter lite om man varvar upp den då den
är kall, försvinner efter nån minut? Prova att smörja, annars byt rulle.

28 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
De låter enbart vid uppstart och slutar direkt när den går men de låter då inte som en rem. hmm

104 Inlägg
19 november 2009
instämmer låter som löprullen=) har samma problem

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

28 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Om de är nå att bry sig i eller? Eller äre bara att smörja den på nå vis?

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
21 november 2009
minv " kvittrar " när den är kall, samma problem?

30 Inlägg
21 november 2009
hmm tror jag har samma problem. När jag stratar min v70 kall och accelerer, har inte kollat hur högt varv bilen ligger på.max 3000 skulle jag tänka låter det som fän under bilen baktill. stänger jag av bilen och sätter igång den är ljudet inte lika påkallande även om jag accelererar likande som tidigare, i samband med ett oljebyte har nu ljudet nästan försvunnit, det är iaf mkt tystare, kan jag vara ute o cykla?

224 Inlägg
21 november 2009
byt olja och oljefiltret kan nästan garantera att det är det
brukar vara 850/sv/xc 70 sjuka har med olja att göra
billigare att testa än o byta rem kostar ju några kronor

30 Inlägg
22 november 2009
hmm i mitt fall med v70 så är oljan o oljefiltret precis bytt. Trodde som någon tidigare nämnt att ljudet kom från turbon men har svårt att tänka mig det.

28 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Oljan är bytt för runt 7 månader och kollad för nån vecka sen:/. Är väl bara att byta spänn rullen å remmen i helgen då så man kan utesluta nånting då smile

TEAM BREEHÄNGERS
153 Inlägg
24 november 2009
generatorer brukar kunna ge ifrån sig ett vinande ljud när de/den är kallt, värt att slå upp huven och lyssna..

//Martin M

projekt 740 drifting - 2009
CLUB402.SE

28 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
DP_RACING skrev:
generatorer brukar kunna ge ifrån sig ett vinande ljud när de/den är kallt, värt att slå upp huven och lyssna..

//Martin M

Ja men är som vanligt när ja hade en som skulle lyssna så lät de ju inte tongue
är inte minus på dagen heller men får kolla upp de med. smile
Mvh: Henke

28 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Har nyss bytt spännrulle och rem har då inte hört nå mer iallafall så man får hoppas på att de var de som var felet. Tack för alla tipps. God Jul tongue

Sök