3543
Sök

Ang vw EOS motoralternativ..

223 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hej har suttit o kollat på mobile.de en del på sistone har blivit sugen på o byta bil o undrar eftersom jag sett några VW EOS med 3.2l V6 samt nyare -09 -10 med 3.6l sexa och undrar om dessa är original från vw så man kan registrera dom i sverige utan problem.. E även sugen på den nya Golf R som kommer i mars men e tveksam då de e en fyra med turbo hmm Va tycker ni hade vart ett vettigt alternativ till min R32 -08? Passat R36, Passat cc v6, Eos V6 eller golf R beskriv gärna ert val smile Väljer inte pg av bensinförbrukning/försäkring osv ha de..

3 354 Inlägg
8 december 2009
Vad jag såg så finns det svenska Eos v6or iaf på Volkswagen.se
http://personbilar.volkswagen.se/vwcms/ … al/v6.html

Jadu. Gillar sj 4wd så då e passaten o golfen bra till.
Vill man ha familjbil så blir det passat.
Vill man ha cab är väl eos´n bra.
jag gillade iaf motorljudet i nya gti´n så att det är 4a stör mig inte.
sen har du tänkt på nya scirocco R? jag tycker den kan va ett alternativ när du även övervägde golfen

Tror utav dessa skulle jag nog valt golfen pga att den är "liten", jag satt skönt i den (iaf gti´n) och motorn o drivlinan
Senast redigerat av Seth (8 december 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

223 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Testade nya gti:n tyckte faktiskt den va tråkig i jämförelse men väntar på nya golf R innan jag bestämmt mig, men hade även vart intressant med andras åsikter som man inte tänkt på själv.. jag e snart 30år lever ensam så om de ska va en golf, cab eller passat spelar ju igentligen inte så stor roll för tillfället men e öppen för de mesta.. Kommer troligen använda bilen ca 2000mil om året så den borde va okej o köra vilket jag iofs tror alla är.. Har bara provat nya GTI:n och passat 200hästars för tillfället o gtin verkade tråkig o passatens enda minus va sikten bakåt men som sagt..

Ok dom nyare eos görs visst med 3.6lV6 har dock aldrig sett nån på annons nån som vet om de fanns i 3.2l på dom lite äldre?
Senast redigerat av snodd (8 december 2009)

Sök