3078
Sök

Kylvätskenivå lampa lyser *Audi a6 1.8t - 98

123 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
#1
Kylvätskenivå lampa lyser bara när det är kallt ute.

vad kan det bero på?

Pappa Jimmy

845 Inlägg
6 december 2009
#2
jake850 skrev:
Kylvätskenivå lampa lyser bara när det är kallt ute.

vad kan det bero på?

Låg kylvätskenivå. När det är kallt slår du på värmen å vattnet åker in i värmepaketet som gör att nivån sjunker i behållaren å lampan tänds. Var iaf så på min volvo, så borde väll vara samma för dig, Fyll till max så borde det lösa sig. Annars är det väll glappkontakt


Administratör
2 978 Inlägg
6 december 2009
#3
Nu är ju audi ingen volvo "som tur är" för dom har vatten i värmepaketet hela tiden.... Nån typ av glapp i behållaren skulle jag tro... Testa lossa kontakten under behållaren och brygga den med en kabel och se om det löser problemet... .

En kopp av den svarta såsen...

155 Inlägg
6 december 2009
#4
om du nu har tillräckligt med kylvätska i behållaren är de nog givaren under kylvätskebehållaren som strular ifall nu kablaget inte e kass...

A4 orginal till mer kreativ - :)

38 Inlägg
6 december 2009
#5
det är inte så att det finns lite luft i kretsen?

123 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#6
Goffen skrev:
Nu är ju audi ingen volvo "som tur är" för dom har vatten i värmepaketet hela tiden.... Nån typ av glapp i behållaren skulle jag tro... Testa lossa kontakten under behållaren och brygga den med en kabel och se om det löser problemet... .

Ok, ska testa detta.

Tack

Pappa Jimmy

123 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#7
BL skrev:
det är inte så att det finns lite luft i kretsen?

Hur fixar jag det isf?

Pappa Jimmy

371 Inlägg
7 december 2009
#8
Kallt ute=vatten krymper
Varmt ute=vatten expanderar
Fyll på lite vatten och ditt problem lär försvinna wink


38 Inlägg
8 december 2009
#9
need_4_boost skrev:
Kallt ute=vatten krymper
Varmt ute=vatten expanderar
Fyll på lite vatten och ditt problem lär försvinna wink

var ska luften ta vägen då?...expanderar inte luften också då?

det är inte "varmt ute" och "varmt inne" som räknas hehe...du måste mena "varm motor" och "kall motor"

det är en sjukdom för många av denna årsmodell.

jag vet inte hur de på verkstan gör men jag skulle fylla på med mer glykol, öppna locket när bilen är kall och köra igång motor ...se vad som händer :-) fyll på mer om nivån sjunker.


(ibland när man öppnar locket med varm motor hör man att luften kommer ut men ingen vätska, det är ingen fara att öppna om man är försiktig men ingenting som rekommenderas) :-)
Senast redigerat av BL (8 december 2009)


Sök