3620
Sök

Kicker baspaket, har lite funderingar!

134 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Hallo Garaget

Har nu äntligen fått mitt kicker-baspaket från dbakuten! Men har inte fått några mått på lådor. Men det är inte det jag har problem med. Jag undrar då, om jag bestämmer måtten själv som passar min bil (Golf IV). Hur vet jag att det låter bra i slutändan? ett litermått jag har gissat på är 50-55 liter ungefär då 70 liter är maxvolym och 40 minivolym (mitten ungefär). Fick också med 1 basrör till lådan. ska jag sätta i hela röret och kapa av det eftersom för att få ett bra ljud?

134 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Audion skrev:
Hallo Garaget

Har nu äntligen fått mitt kicker-baspaket från dbakuten! Men har inte fått några mått på lådor. Men det är inte det jag har problem med. Jag undrar då, om jag bestämmer måtten själv som passar min bil (Golf IV). Hur vet jag att det låter bra i slutändan? ett litermått jag har gissat på är 50-55 liter ungefär då 70 liter är maxvolym och 40 minivolym (mitten ungefär). Fick också med 1 basrör till lådan. ska jag sätta i hela röret och kapa av det allt eftersom för att få ett bra ljud?

21 761 Inlägg
9 december 2009
Vilket baspaket har du?

Det verkar ju konstigt att du inte fick något lådförslag eftersom det följde med basrör.

595 Inlägg
9 december 2009
Länka. Ganska mkt enklare då smile

134 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vilket baspaket har du?

Det verkar ju konstigt att du inte fick något lådförslag eftersom det följde med basrör.

Detta paket var det http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317464
Ja, fick en "broschyr" på kicker högtalaren, står bara min/max liter mått. En kompis som köpte ett liknande paket fick ett papper med exakta mått på låda och basrör. Får maila Björn och höra.

134 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Björn skulle skicka ett nytt papper med mått. Vad tror ni blir bäst? en port gjord av MDF (ni vet rektangulära hål" eller plaströren jag fick med (runda) ?
Senast redigerat av Audion (10 december 2009)

21 761 Inlägg
10 december 2009
Schysst av Björn. smile

Om den runda porten var med tillhörande trattar så skulle jag välja detta, risken för flåsljud är mindre med såna portar än tex fyrkantiga eftersom de inte kan ha trattar. smile

134 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Ok bra wink

Sök