2126
Sök

Vart sitter bränslepumpsrelät på en Volvo 360GL -88 (B200F) ????

7 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder:

Vart sitter bränslepumpsrelät på en Volvo 360GL -88 (B200F)

MVH Anders

7 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Jag har hittat bränslepumpsrelät, men soppapumpen går bara när man kör på startmotorn, soppan kommer fram till spridarna så det är inget soppa problem längre. Men det kanske ska vara så på detta insprutningsytemet (Volvo+Renault= Renix)

Nu får jag ingen gnista, så bilfan startar inte, det är väl bara att skrota skiten men eftersom jag fått bilen och hade tänkt fixa iordning den och besikta den. Bilen har stått i ca 5år och slutade att starta efter några år, nån som har en idé vad som kan vara fel när det "bara" står och går sönder?  Det är altså inte riktigt samma system på denna som på 240/740.
Bilen är en -88 och har en B200F motor.

HJÄLP

Gréve
497 Inlägg
14 december 2009
vad är det för tändsystem på den då? är det snik med brytare å sånt eller är det brytarlöst? för om det är brytare kan det räcka med att ställa brytarna och slipa lite med sandpapper på spetsarna så dom får kontakt.. annars kan man ju kolla så man får ström till tändspolen och kolla över annat kablage som har med tändningen att göra

7 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Det är ett tändsystem som liknar 240/740 -88 o nyare, med triggergivare mm. Ström finns till tändspole, fördelarlocket och rotorn är nytt...

216 Inlägg
14 december 2009
frame vid batterit

21 761 Inlägg
14 december 2009
Caddylack skrev:
Det är ett tändsystem som liknar 240/740 -88 o nyare, med triggergivare mm. Ström finns till tändspole, fördelarlocket och rotorn är nytt...

Har du ingen rephandbok med beskrivningar på ditt tändsystem?

Det du antagligen får göra är att kolla om givarna till tändsystemet fungerar eller har avbrott, det brukar ju stå i handböckerna hur man ska mäta upp de sakerna. Jag har dock ingen aning om hur Renix fungerar. smile

Sök