10 september 2006
Trådstartare
Tjenare.
Idag när jag skulle tvätta bilen märkte jag en liten vinröd fläck på högra-bakdörren, försökte skrubba av den, men fögäves.
Efter lite nogrann uppmärksamhet på detta problem konstaterade jag och en polare att det var lack från en annan bil som råkat stöta till min dörr, troligen med sin bakdörr.
Kom på att parkeringen hemma så parkeras det en vinröd vaxad 740(EDIT: i rutan intill på höger sida), troligen är det denna som orsakat den lilla fläcken. Det är varken bucklat eller på nåt sätt skrapat bara typ "överfört" röd färg.
Vet inte vad jag skall göra åt detta, så jag ville fråga er om råd.....första steget är väl en kemikalie-fråga, om det går att ta bort på ett mer vänskapligt sätt.
Eller en polis-konflikt-hot-föstöra din-bil fråga, alltså snacka med personen om vad som skett och vad HAN/HON borde göra åt det, a new paint-job maybe?
Tror ni avfettning klarar att ta bort denna lilla såååååååå irriterande fläck, eller har ni fler förslag?
Senast redigerat av VIvanCO (10 september 2006)
-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---