2210
Sök

Volvos dieselmotor som sitter i 240/40 frågor ang växelåda och koppling.

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
hej!

som ni vet finns det två typer av m46 växelådan j typen som sitter i alla bilar förutom e, et, 16 v och ft för där sitter p typen. men det jag undrar är om m46 p type sitter i volvo 240 och 740 med disel sexan.

det andra jag funderar om är om tryckplattorna och lamelerna som sitter i dessa disel motorer är starkare? har planer att sätta det på min b230ft pgr av den gamla slirar.

mvh

308 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Nagz skrev:
hej!

som ni vet finns det två typer av m46 växelådan j typen som sitter i alla bilar förutom e, et, 16 v och ft för där sitter p typen. men det jag undrar är om m46 p type sitter i volvo 240 och 740 med disel sexan.

det andra jag funderar om är om tryckplattorna och lamelerna som sitter i dessa disel motorer är starkare? har planer att sätta det på min b230ft pgr av den gamla slirar.

mvh

har en fråga till. om man tar en m46 låda som har suttit på en b21:a vist borde jag kunna ta den lådan och ta spränkåpan från en m47 låda och sätta ditt och sedan slänga på lådan?

30 Inlägg
15 december 2009
precis samma sprängkapa pa m47 som m46 och även m45 det enda som kan skilja är om det är ut skärt f¨r vevaxelgivare pa blocket eller inte men de e ju lätt att cutta till själv om man e händig med kapmaskinen

308 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
raggan skrev:
precis samma sprängkapa pa m47 som m46 och även m45 det enda som kan skilja är om det är ut skärt f¨r vevaxelgivare pa blocket eller inte men de e ju lätt att cutta till själv om man e händig med kapmaskinen

aa.

det är inte samma sprängkåpa. lådan jag funderar sätta på är en m46 som suttit på b21 alltså gamla 240 men min motor jag har nu är en b230ft motor så det är inte lika sprängkåpa.
det är beroende på motor man har vilken sprängkåpan man skall ha. förskänkt svänghjul eller inte
Senast redigerat av Nagz (15 december 2009)

Sök