4561
Sök

Felkoder På En Volvo 940 gl 92a Hjälp!

111 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Tjenare kollade just felkoderna på min 940 då fick jag upp 3st det va på uttag 2 bränsle systemet: 3-1-1. 2-3-1. och 2-3-2 jag skulle vilja veta jag har läst överallt och allt som står är bara felkodernas betydelse inget vad det kan vara för fel om just dom visas
kan någon/några hjälpa mig ?

Full Gas Spar Tid

1 915 Inlägg
18 december 2009
2-3-1 Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-3-2 Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

3-1-1 Ingen signal från hastighetsmätaren. Symptom: Ojämn tomgång.

Kolla upp givare osv och se så de funkar.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

111 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Louksor skrev:
2-3-1 Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-3-2 Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

3-1-1 Ingen signal från hastighetsmätaren. Symptom: Ojämn tomgång.

Kolla upp givare osv och se så de funkar.

Re: Felkoder På En Volvo 940 gl 92a Hjälp!Det sjukaste är ju det att bilen går skitbra inte några som helst fel vid körning eller vid kallstart men kanske lite hög soppa förbrukning och det med hastighetsmätaren så visar den bara ca 20km/h i 90km/h

Full Gas Spar Tid

Sök