3751
Sök

BensinVärmare WEBASTO TERMO TOP T

10 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Hej
Håller på att få tag i någon sorts bensin värmare till min Passat. Har hittat några WEBASTO TERMO TOP T och det värkar vara en bra värmare. Problemet är att det är bara värmaren som fins. Är det någon som har en och kan förklara för mig om cirkulationspumpen och bränslepump är separata eller inbygda i värmaren? Om Bränslepumpen är separat är det någon som vet hur mycket den måste pumpa? Eller räker det med själv tryck ner till värmaren?
Skriv och skicka gärna bilder. Elschema, kopplingschema på vattnet. Allt ni vet och kan.

Tack Anders

Sir
291 Inlägg
18 december 2009
Kollat med Autoexperten/KGK? Dom är generalagenter (eller va de heter) för Webasto. Cirkulationspumpen sitter då separat på min kärra iaf. Tror bränslepumpen sitter inbyggd.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

10 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Jag har sett några klipp på YouTube där de bara har en slang med en tratt fär bränsle så det borde vara så att pumpen sitter inuti. Och på vissa så sitter det en svart klump utan på som ser ut som att det skulle kunna vara en cirkulationspump.
Så i gentligen så skulle man bara behöva ha kablaget och dosan för på och av stängningen.

Vet du hur den sitter placerad? Är den bara monterad på slangen in till elementet eller ska den sitta med någon kran?

Sir
291 Inlägg
18 december 2009
Cirkulationspumpen sitter på slangen. "Bara" att kapa slangen och dit med pumpen på lämplig plats.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Sök