Jag håller på att rensa ur en 940 kaross som ska byggas om lite med bur oskit o ut med allt onødigt skit, Nu undrar jag om det fungerar på samma sætt med T6 som det gør med T5 an nær man ska in med den i 940!!
eller om det blir mera styr att trycka in T6 an, sitter o valar o kvalar om jag ska køpa mig en S80 T6 o rensa ur med kablage o skit eller en 850 T5 o ta motorn o sånt ur..
T6:n är en riktig härlig maskin, men motorstyringen från S80 kommer du inte att kunde använda pga. startspärren, så du måste slänga på ett eftermarknadssprut.
Köp en T6:a med 81 mm borr, alltså om du har tänkt ladda lite mer
Den kommer ha mycket mycket mera ladd nær den ær klar.. det kommer bli eftermarknads sprut i den bilen med eftersom, just nu ær det bara valet o kvalet om d blir 5.an eller 6.an, satsar ganska høgt på hæst antalet i dena bilen men vet inte vilken som ær lættast att hæmta ut mest ur ??!!!
T6:n är en riktig härlig maskin, men motorstyringen från S80 kommer du inte att kunde använda pga. startspärren, så du måste slänga på ett eftermarknadssprut.
Köp en T6:a med 81 mm borr, alltså om du har tänkt ladda lite mer
Den kommer ha mycket mycket mera ladd nær den ær klar.. det kommer bli eftermarknads sprut i den bilen med eftersom, just nu ær det bara valet o kvalet om d blir 5.an eller 6.an, satsar ganska høgt på hæst antalet i dena bilen men vet inte vilken som ær lættast att hæmta ut mest ur ??!!!
Det är alltid lättare att få ut mycket effekt om du har mycket slagvolym. 2,8 liter är ju mycket mer än 2,3 liter. Okay, självklart måste du köpa en vevstake till om du bygger på en T6, men det är också den ena nackdelen jag ser. Bygg en T6 med två 19T eller två K24 turboaggregat. Då kommer du att ha en grym motor
Joo det ær sant, mera volym ær ju lættare att mata ut lite ur, joo d ær ju en liten nackdel, men d ær ju inget problem, men ær det lætt att få tag på kolvar o sånt till dessa, eller det kanske ær relativt det samma som t5.an har!! ??
njaa blir nog større aggregat æn så då, men det blir ju problem med platsen før 2 stora snurrer med vilket jag tænker mycket på, om den inte går att singel konvertera vill sæga. .
Før denna bilen kommer inte att rulla på væg med plåtar, jag komemr køpa mig test plåtar varje gång jag ska ut på byn o dra lite, elelr om den ska ut på bana
Den kommer ha mycket mycket mera ladd nær den ær klar.. det kommer bli eftermarknads sprut i den bilen med eftersom, just nu ær det bara valet o kvalet om d blir 5.an eller 6.an, satsar ganska høgt på hæst antalet i dena bilen men vet inte vilken som ær lættast att hæmta ut mest ur ??!!!
Det är alltid lättare att få ut mycket effekt om du har mycket slagvolym. 2,8 liter är ju mycket mer än 2,3 liter. Okay, självklart måste du köpa en vevstake till om du bygger på en T6, men det är också den ena nackdelen jag ser. Bygg en T6 med två 19T eller två K24 turboaggregat. Då kommer du att ha en grym motor
Joo det ær sant, mera volym ær ju lættare att mata ut lite ur, joo d ær ju en liten nackdel, men d ær ju inget problem, men ær det lætt att få tag på kolvar o sånt till dessa, eller det kanske ær relativt det samma som t5.an har!! ??
njaa blir nog større aggregat æn så då, men det blir ju problem med platsen før 2 stora snurrer med vilket jag tænker mycket på, om den inte går att singel konvertera vill sæga. .
Før denna bilen kommer inte att rulla på væg med plåtar, jag komemr køpa mig test plåtar varje gång jag ska ut på byn o dra lite, elelr om den ska ut på bana
Eftersom att båda är vitmotorer så är det samma stakar och kolvar i 6:an. Är iaf vad jag har läst
Jag skulle säga T6, motorn är jättego, och rolig! Dessutom är motorn en av Volvos bästa, även enligt mig. Kanske lite mesigare ljud i T6 än i T5, har ingen direkt erfarenhet av T5, men av T6 har jag!
OK ja det kansek stæmmer att det ær samma stakar o kolvar i dom før att båda e vitmotorer ok så det ær bara svetsa ett singel grenrør då med lopp 1.2.3 i ena o resten i andra på twinentry??
jag skulle tror att 6.an har finare ljud nær man laddar ur den ett par kilo har iaf tittat på 2 olika s80 t6.or jag ær sugen på att inhandla måste bara bli øverens med mig sjælv vilken jag vill ha i bilen!!
måste væl bli som med 5.an att man tar motor kablaget o sætter dit typ VEMS eller dyligt før att få start på den? o att man anvænder sig av 960 motor fæsten med mera??
men någon snackade om att man inte behøvde svetsa om tråget på 6.an stæmmer det??
OK ja det kansek stæmmer att det ær samma stakar o kolvar i dom før att båda e vitmotorer ok så det ær bara svetsa ett singel grenrør då med lopp 1.2.3 i ena o resten i andra på twinentry??
jag skulle tror att 6.an har finare ljud nær man laddar ur den ett par kilo har iaf tittat på 2 olika s80 t6.or jag ær sugen på att inhandla måste bara bli øverens med mig sjælv vilken jag vill ha i bilen!!
måste væl bli som med 5.an att man tar motor kablaget o sætter dit typ VEMS eller dyligt før att få start på den? o att man anvænder sig av 960 motor fæsten med mera??
men någon snackade om att man inte behøvde svetsa om tråget på 6.an stæmmer det??
ja det stämmer du tar tråg olje pickup vatten rör osv från 960/s90 och monterar på t6an samma motor bara att t6an har turbo
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv