Jag måste hålla med blacken om att det är för mycket saker som gör slumpen till skapare väldigt märklig. Slumpen kan ses till att jordens position, storlek, klimat etc. Och att det finns liknande planeter. Det bygger bara på sannolikhetslära och kan slumpas fram.
Men om vi tittar på atomer, molekyler och allt hur de binder sig - varför bildar de inte plötsligt liv överallt på vår planet? Vår planet är ganska bra för just livskapande. Hur kommer det sig att liv kan dö, trots att det är precis samma atomer som rör sig lika mycket som innan?
Att kroppen är som en robot förstår jag inte hur folk kan ifrågasätta, all mekanik vi har är framtagen efter att folk har tittat på kroppen först. Se bara serien "kitt" som exempel på vad vi vill uppnå, en maskin som kan böjas, förändras och laga sina egna skador, det går med organiska material...
Så att vi är skapade blir mer troligt ju mer man sätter sig in i den kunskap som vi har tillgänglig. Forskningen säger emot sig själv i många faser samtidigt som de religioner som finns är väl extrema med vissa saker.
Men tittar vi på forskningen så menar de att en atom finns för evigt om den inte utsätts för något som förstör den (då den blir 2st atomer). Bindningar mellan olika atomer kan brytas lättare, men det finns ingen som klarat att förklara vad som händer när en organism dör. Atomerna rör sig fortfarande, och bindningarna finns där.
Men om det finns något som satts i oss när vi konstruerades kan det vara lättare att förstå..
Vad man ska tro vet jag inte. Men jag tvivlar på att vi är ensamma. Sannolikheten är större att vi är en del i någons "the sims" spelande.