3447
Sök

Finns det liv på andra planeter?

blacken
19 december 2009
Neos34 skrev:
Klart att det finns, el de borde finnas.
Vi kan bara inte vara ensamma i det stora universum.

Kanske inte gröna gubbar, men andra livsformer.

Joo, själv är jag helt övertygad om att kvinnor kommer ifrån en annan planet..

1 570 Inlägg
19 december 2009
http://www.adlibris.com/se/covers/M/9/17/9176088340.jpg

blacken
20 december 2009
Bullet--- skrev:
blacken skrev:
Bullet--- skrev:

???när har vi pratat om bilar, vi pratar om planeter, universum o organiskt(inte mekaniskt) uppbyggt liv.

Och vad är våran kropp då?, annat än en väldigt avancerad mekanisk/hydraulisk maskin..

Vår kropp är (även om den är avancerad uppbyggd) organisk, inte mekanisk, min kropp är det i alla fall, vet inte om alla andra är robotar som någon "konstruerat".

Ehh? visst är den att anse som en maskin vad annars kan den vara, med både mekanik och hydraulik i sig. Liksom begreppet mekanik inskränker sig inte enbart till järn och stål utan även organiskt finns begreppet.

Svetsare
3 150 Inlägg
20 december 2009
blacken skrev:
Bullet--- skrev:
blacken skrev:

Och vad är våran kropp då?, annat än en väldigt avancerad mekanisk/hydraulisk maskin..

Vår kropp är (även om den är avancerad uppbyggd) organisk, inte mekanisk, min kropp är det i alla fall, vet inte om alla andra är robotar som någon "konstruerat".

Ehh? visst är den att anse som en maskin vad annars kan den vara, med både mekanik och hydraulik i sig. Liksom begreppet mekanik inskränker sig inte enbart till järn och stål utan även organiskt finns begreppet.

Funderade lite på det du sa och vad skulle du vilja likna vid hydraulik och mekanik i människokroppen?  smile  (bara undrar)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 december 2009
Tycker frågan "finns det intelligent liv på detta forum" är en mkt bättre fråga.
Solen roterar runt jorden (1000talet)
Jorden är platt och går man tillräckligt långt så trillar man över kanten i ett jättestort vattenfall (1200talet)
Det som inte syns finns inte typ bakterier (1800talet)
Intelligent design (2000talet)

Vi har ingen aning om vi är ensamma eller inte men det är för jävla egoistiskt att tro att vi är det, med tanke på alla miljarder galaxer där ute. Så typiskt människan att tro att vi är så jävla speciella.. Nää nu tycker jag att ett stort jävla ufo kommer å tar hem Blacken till den månen han kommer ifrån.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

blacken
20 december 2009
ZonaX skrev:
blacken skrev:
Bullet--- skrev:

Funderade lite på det du sa och vad skulle du vilja likna vid hydraulik och mekanik i människokroppen?  smile  (bara undrar)

: Skelettet är en mekanisk konstruktion med leder lagringar och rubbet.
: Det vaskulära systemet arbetar efter hydrauliska principer med pumpar, backventiler osv.
:Nervsystemet funkar som ett vilket elsystem som helst med en massa sensorer med styr och reglerfunktioner i sig. Bara det att det är biologiskt i sin grund istället för att det är byggt av plast,järn, stål,, trä mm,mm.
: Och allt styrs av en riktigt kraftig och avancerad dator (hjärnan) mer än så är vi inte, även om vi vill tro det.
Så nog är vi att anse som en maskin alltid..

blacken
20 december 2009
baca skrev:
Tycker frågan "finns det intelligent liv på detta forum" är en mkt bättre fråga.
Jorden är platt och går man tillräckligt långt så trillar man över kanten i ett jättestort vattenfall (1200talet)

Vi har ingen aning om vi är ensamma eller inte men det är för jävla egoistiskt att tro att vi är det, med tanke på alla miljarder galaxer där ute. Så typiskt människan att tro att vi är så jävla speciella.. Nää nu tycker jag att ett stort jävla ufo kommer å tar hem Blacken till den månen han kommer ifrån.

Bara för att du diggar att ha skygglappar på dig, så ska du inte var bäng mot dom som inte vill ha dom på sig..

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 december 2009
blacken skrev:
baca skrev:

Bara för att du diggar att ha skygglappar på dig, så ska du inte var bäng mot dom som inte vill ha dom på sig..

Vem e det som har skygglappar egentligen? Det e ju ni som förespråkar ID som vägrar se världen för vad den är, Ni har ju gett upp eran tro om begynnelsen då ni efter 2000år äntligen insåg hur fruktansvärt fel ni hade haft och gick över till nått som ni kallar intelligent design (börjar likna scientologi nu) och hävdar med motbevis till BB-teorin om universums uppkomst. Men faktum kvarstår att ni som förespråkar id ALDRIG har lagt fram ett enda bevis för att eran teori skulle kunna vara möjlig.
Du skrev innan att forskare har försökt att återskapa ursoppan och inte lyckats då det är så många parametrar som spelar in, och självklart inser väl dom flesta normalbegåvade människor att dom kommer aldrig kommer lyckas heller. Naturen har haft ett par miljader år på sig att få fram en enda levande cell  och då tar ni det som ett bevis för ID när ett gäng forskare inte lyckats på 20år.
Som sagt vem är det som har skygglappar egentligen?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 december 2009
baca skrev:
blacken skrev:
baca skrev:

Vem e det som har skygglappar egentligen? Det e ju ni som förespråkar ID som vägrar se världen för vad den är, Ni har ju gett upp eran tro om begynnelsen då ni efter 2000år äntligen insåg hur fruktansvärt fel ni hade haft och gick över till nått som ni kallar intelligent design (börjar likna scientologi nu) och hävdar med motbevis till BB-teorin om universums uppkomst. Men faktum kvarstår att ni som förespråkar id ALDRIG har lagt fram ett enda bevis för att eran teori skulle kunna vara möjlig.
Du skrev innan att forskare har försökt att återskapa ursoppan och inte lyckats då det är så många parametrar som spelar in, och självklart inser väl dom flesta normalbegåvade människor att dom kommer aldrig kommer lyckas heller. Naturen har haft ett par miljader år på sig att få fram en enda levande cell  och då tar ni det som ett bevis för ID när ett gäng forskare inte lyckats på 20år.

Precis mina tankegångar... det är ju inte direkt så att det bara sa "poff" så fanns det människor... det är evolution över miljarder år... vad som skapade den första cellen kan ju spekuleras i men en enkel sak som en "kemisk" reaktion mellan 2 ämnen skapade kanske den. Sen är det evolution sen dess...

man är ju dum som tror att vi är slutstation.. förhoppningsvis om ingen "katastrof" inträffar så kommer vi att utvecklas vidare till nått annat..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

blacken
20 december 2009
baca skrev:
blacken skrev:
baca skrev:

Vadå vi? var yrar du om? Se till vad/vilka fakta som föreligger inte dagdrömmar och teorier. Utgå ifrån det sedan.
Jag utgår bara ifrån att det är mera logiskt, troligt och reellt att vi är ett resultat av en intelligent tanke/handling än att en slump ligger bakom. Med tanke på hur komplext livet och dess uppkomst är.
Sedan vem som ligger bakom har jag inte ens nämnt eller antytt. Det kan vara Gud eller Nisse Drämlem ifrån planeten örrkeljunga i muppgalaxen som hade långtråkigt en dag. Det får var och en själva bilda en egen uppfattning om..
Senast redigerat av blacken (20 december 2009)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 december 2009
blacken skrev:
baca skrev:
blacken skrev:

Vadå vi? var yrar du om? Se till vad/vilka fakta som föreligger inte dagdrömmar och teorier. Utgå ifrån det sedan.
Jag utgår bara ifrån att det är mera logiskt, troligt och reellt att vi är ett resultat av en intelligent tanke/handling än att en slump ligger bakom. Med tanke på hur komplext livet och dess uppkomst är.
Sedan vem som ligger bakom har jag inte ens nämnt eller antytt. Det kan vara Gud eller Nisse Drämlem ifrån planeten örrkeljunga i muppgalaxen som hade långtråkigt en dag. Det får var och en själva bilda en egen uppfattning om..

Logiskt, troligt och reellt det e ju tre ord som inte passar in i din uppfattning. Rätta mig gärna men var finns det logiska att vi skulle vara en produkt av någon intelligent tanke då vi började som encelliga organismer (snacka om ett skolprojekt som gått käpprätt åt helvete). Troligt?? vidareförklara gärna det för mig, var finner du att det skulle vara mer troligt att det finns en tanke bakom våran existens än ren å skär evolution. Reellt?? hur, var, när skulle id vara reellt för att förklara livets uppkomst.?
Sen vet jag att du inte antytt det är gud eller Nisse Drälem men om man kollar dina andra inlägg i andra trådar ser man klart å tydligt att du tror på någon sorts gud, därav mina antaganden.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 december 2009
Jag måste hålla med blacken om att det är för mycket saker som gör slumpen till skapare väldigt märklig. Slumpen kan ses till att jordens position, storlek, klimat etc. Och att det finns liknande planeter. Det bygger bara på sannolikhetslära och kan slumpas fram.
Men om vi tittar på atomer, molekyler och allt hur de binder sig - varför bildar de inte plötsligt liv överallt på vår planet? Vår planet är ganska bra för just livskapande. Hur kommer det sig att liv kan dö, trots att det är precis samma atomer som rör sig lika mycket som innan?

Att kroppen är som en robot förstår jag inte hur folk kan ifrågasätta, all mekanik vi har är framtagen efter att folk har tittat på kroppen först. Se bara serien "kitt" som exempel på vad vi vill uppnå, en maskin som kan böjas, förändras och laga sina egna skador, det går med organiska material...

Så att vi är skapade blir mer troligt ju mer man sätter sig in i den kunskap som vi har tillgänglig. Forskningen säger emot sig själv i många faser samtidigt som de religioner som finns är väl extrema med vissa saker.

Men tittar vi på forskningen så menar de att en atom finns för evigt om den inte utsätts för något som förstör den (då den blir 2st atomer). Bindningar mellan olika atomer kan brytas lättare, men det finns ingen som klarat att förklara vad som händer när en organism dör. Atomerna rör sig fortfarande, och bindningarna finns där.
Men om det finns något som satts i oss när vi konstruerades kan det vara lättare att förstå..

Vad man ska tro vet jag inte. Men jag tvivlar på att vi är ensamma. Sannolikheten är större att vi är en del i någons "the sims" spelande. wink

blacken
20 december 2009
baca skrev:
blacken skrev:
baca skrev:

Logiskt, troligt och reellt det e ju tre ord som inte passar in i din uppfattning. Rätta mig gärna men var finns det logiska att vi skulle vara en produkt av någon intelligent tanke då vi började som encelliga organismer (snacka om ett skolprojekt som gått käpprätt åt helvete). Troligt?? vidareförklara gärna det för mig, var finner du att det skulle vara mer troligt att det finns en tanke bakom våran existens än ren å skär evolution. Reellt?? hur, var, när skulle id vara reellt för att förklara livets uppkomst.?
Sen vet jag att du inte antytt det är gud eller Nisse Drälem men om man kollar dina andra inlägg i andra trådar ser man klart å tydligt att du tror på någon sorts gud, därav mina antaganden.

"Assumption is the mother of all fuck ups". Det är det jag menar med att du har grymma skygglappar om du förstår var jag menar.
Vi vet inte om vi började som encelliga "djur" dom tror det,men inget är vetenskapligt bevisat. "ursoppan" är ännu obevisad i vetenskapliga experiment.

Det handlar inte om vad jag tror men du tycks tro det, utan att man helt enkelt använder sig av sunt förnuft och går på det som är troligast och ligger vid handen helt enkelt, men det ser du inte. Dra fram huvet ur röven och lär dig att se vad som är, istället för en massa ovetenskapligt svammel.
Vet du ens vad evolution är? inte ens forskarna och vetenskaparna är helt på det klara med det, utan det finns en uppsjö av förklaringar i ämnet och INGET av det är vetenskapligt vederlagt på något sätt utan frågan är öppen.
Kreationsteorin har kommit ifrån vad forskarna själva har kommit fram till genom sin forskning i ämnet, och majoriteten forskarna säger "det går inte ihop vi förstår inte hur det går till". Och den är inte religiöst förankrad.

Jag har liasom svårt att inse varför det inte skulle kunna vara en intelligent handlig bakom våran tillkomst, det är mycket som pekar på det om man ser till det hela eller hur? utan att blanda in en massa religion i det hela.
Sedan vad jag har för tro om det hela är en helt annan sak. Man kan välan ändå ha en åsikt och syn om det hela på ett icke religiöst plan..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
21 december 2009
Tror absolut på liv på andra planeter, även om det bara är i form av bakterier och liknande. Mycket intressant ämne faktiskt...

Det SKA gå!
434 Inlägg
21 december 2009
Vore ju jävligt fränt iallafall big_smile.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

1 570 Inlägg
21 december 2009
http://jcr.chu.cam.ac.uk/ents/wp-content/uploads/2008/03/et.jpg

Sök