3214
Sök

Finns det liv på andra planeter?

57 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
Hej

Såg att ingen annan hade startat en sån här tråd så jag passade på.

Som sagt, Tror ni det finns liv på andra planeter? Såg detta nydligen om en jordliknande planet som man nydligen har hittat. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6310164.ab
Planeten ligger bara 40 ljusår från våran jord, och kallas än så länge GJ 1214b.

Vad tror ni? Finns det liv utanför Tellus? smile

Mvh

203 Inlägg
18 december 2009
Eftersom jag inte tror på gud så tror jag på big bang.
Så någon stans därute måste det finnas liv, hur intelligent bryr jag mig inte om. Men gärna något som inte slemmar och vill äta upp folk.

169 Inlägg
18 december 2009
Strongman skrev:
Så någon stans därute måste det finnas liv, hur intelligent bryr jag mig inte om. Men gärna något som inte slemmar och vill äta upp folk.

tvärtom! det vore hur spännande som helst ifall det kommer en svärm av slemmiga superintelligenta varelser som vill äta upp folk och hälsa på nån dag. Så kanske man slipper det här enformiga och trista jävla liv man lever.

203 Inlägg
18 december 2009
Mange85 skrev:
Strongman skrev:

tvärtom! det vore hur spännande som helst ifall det kommer en svärm av slemmiga superintelligenta varelser som vill äta upp folk och hälsa på nån dag. Så kanske man slipper det här enformiga och trista jävla liv man lever.

Vill du ha lite mening, eller spänning? Åk ner till en skum lastbilschaffis och köp dig en pickadoll och lite amfetamin. Då får du nog fart på vardagen.

511 Inlägg
18 december 2009
om det inte finns liv därute,varfan kommer vi ifrån dådå?

?

1 101 Inlägg
18 december 2009
Något borde där finnas ute smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

VW-nörd?
4 332 Inlägg
203 Inlägg
18 december 2009
nonno skrev:

Jag gissar på big bang, vissa tror på gud och andra tror på gröna gubbar i tefat.
Eller varför inte spexa till det och säga Matrix? ^^

169 Inlägg
18 december 2009
Strongman skrev:
Mange85 skrev:
Strongman skrev:

Vill du ha lite mening, eller spänning? Åk ner till en skum lastbilschaffis och köp dig en pickadoll och lite amfetamin. Då får du nog fart på vardagen.

Mycket möjligt, men det är inget för mig :]
Senast redigerat av Mange85 (18 december 2009)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
18 december 2009
nonno skrev:

Härifrån?

Men jo, nog finns det liv där ute nånstans i någon form. Sannolikheten att vi skulle vara ensamma är ofantligt liten!

/Mattias

9 108 Inlägg
18 december 2009
Så extremt sjukt många andra solsystem det finns så är det fan omöjligt att det inte finns liv någon annanstans i universum.. Hade varit kul att se hur dom ser ut wink

http://img2.allposters.com/images/2/Posters/PO7017.jpg

1 570 Inlägg
18 december 2009
Högst troligt men det kommer nog dröja innan människan har utvecklat tekniken tillräckligt för att se det pga avstånden. Det finns ju åtskilliga miljarder galaxer och varje galax innehåller miljarder med stjärnor/solar plus att universum växer i rasande fart och nya stjärnor och galaxer bildas.

1 534 Inlägg
18 december 2009
Jag såg på en dokumentär om utomjordiskt liv på video google
forskarna hade räknat ut att i hela våran galax finns det ca: x antal miljarders milarder planeter (jag kommer inte ihåg talet men det var enormt)
Iaf enligt deras uträkningar så skulle det finnas imellan 40-50miljoner planeter som skulle vara likvärdiga jorden

Så borde finnas liv någon annanstans än just här

blacken
18 december 2009
Självklart att det måste vara så, vars kommer alla UFO:s typ fruntimmer,politiker och övrigt lattjo folk  ifrån annars. big_smile Men fler och fler forskare börjar att säga det finns en inte så liten risk/chans att vi är ensamma i universum, att vi helt enkelt är unika i det hela, en sorts abrovink i rymden..

502 Inlägg
18 december 2009
Jag tror på annat liv i rymden.

4 005 Inlägg
18 december 2009
Jag gillar liknelsen att jorden är som ett sandkorn på stranden. Och resten av solsystemen som finns är representerade av alla andra sandkorn över hela jorden.... Det är många!

Håller med tidigare att det borde fan vara omöjligt att vi är de enda, men att det kommer förmodligen bli en olöst fråga i vår livstid iaf. sad Trist!

203 Inlägg
18 december 2009
linuslinje skrev:
Jag gillar liknelsen att jorden är som ett sandkorn på stranden. Och resten av solsystemen som finns är representerade av alla andra sandkorn över hela jorden.... Det är många!

Håller med tidigare att det borde fan vara omöjligt att vi är de enda, men att det kommer förmodligen bli en olöst fråga i vår livstid iaf. sad Trist!

Liknar men in blacks avslut wink

1 570 Inlägg
18 december 2009
Ett ljusår = 63241 AU (avståndet Jorden-Solen) Närmaste stjärnan ligger 4.2 ljusår bort smile Vintergatan beräknas vara 100000 ljusår i diameter och 1000 ljusår tjock. smile

1 534 Inlägg
18 december 2009
och ljusets hastighet är  ca: 300 000 000m/s allså är det jäääääääävligt långt bort

blacken
18 december 2009
Bullet--- skrev:
Tror helt klart  att det finns liv därute, men bevisen mörkas ner och glömms bort, regeringarna får inte ge ut uppgifter.

Det känns rätt så löjligt omöjligt att lilla jorden är den enda planet i universum med liv.

Lika "omöjligt löjligt" som att liv ska uppstå av en slump. Flera forskare säga att vi för förbereda oss på att vi kan myckel väl vara ensamma i universum, det är inget omöjligt scenario för forskarna, med dom senaste rönen om universum..

Sök