4552
Sök

Vad tänka på vid köp av beg bil, privat?

76 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Hej.

Jag står i kast med att köpa en begagnad bil privat och har aldrig förr gjort det så jag hade varit tacksam för alla tips om vad man skall tänka på o så. Dessutom så skall jag nog resa 45 mil för att köpa bilen också, så man vill ju gärna inte bli blåst. smile

Detta är bilen det gäller: http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 15&w=3

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 december 2009
Hasslare brukar oftast inte sälja toyota aygo så bara bilmodellen i sig är en säker bil att köpa men ja det finns idioter till allt.

Se till att kolla upp bilen innan.. kolla så allt stämmer knappa in regnummret på transportstyrelsens hemsida.. skicka sms med regnr för att få fram ägaren osv.. Kolla allt du ska kolla på bilen.. så allt funkar .. skicket osv.. kolla så all dokumentationen finns med.. service böcker o diverse. se till att skriva ägar bytet korekt och se till att det absolut inte är några strul där o att ägar bevisen finns. Skriv kvitto! det brukar f-bolag gilla att man har gjort om nått händer. Dock inte super viktigt. PRUTA!

Lycka till smile

Bmw osv..

76 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
OverBoosted skrev:
Hasslare brukar oftast inte sälja toyota aygo så bara bilmodellen i sig är en säker bil att köpa men ja det finns idioter till allt.

Se till att kolla upp bilen innan.. kolla så allt stämmer knappa in regnummret på transportstyrelsens hemsida.. skicka sms med regnr för att få fram ägaren osv.. Kolla allt du ska kolla på bilen.. så allt funkar .. skicket osv.. kolla så all dokumentationen finns med.. service böcker o diverse. se till att skriva ägar bytet korekt och se till att det absolut inte är några strul där o att ägar bevisen finns. Skriv kvitto! det brukar f-bolag gilla att man har gjort om nått händer. Dock inte super viktigt. PRUTA!

Lycka till smile

Bilen säljs med blockets begagnatförsäkring o där ingår väl ett eget besiktningsprotokoll plus alla andra papper vad det gäller överlåtelse, kvitto och sådant? Jag har iaf för mig det?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 december 2009
Blocket försäkringen är tyvärr inte mycket att förlita sig på. vem som helst till vilken bil som helst kan ta den men sällan den hjälper men visst bättre än inget alls.

Skriv en checklista. Behöver inte va stor bara 5-6 viktigaste punkterna. tekna egen försäkring direkt efter ni skrivit papperna osv.. se till att han har bilen påstäld o försäkrad när du ska köra hem den.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 december 2009
Varit och tittat ännu? annonsen ligger kvar iaf. Kanske inte blev nått köp?

Bmw osv..

Sök