3413
Sök

abs styrenhet passat

37 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Hejsan!
Sökte på laga.se om en styrenhat till min Passat 99. Sökte på bosch artikelnummer och fick 4 träffar på styrenheten fast då till Audi a4!
Vet att mycke e detsamma på bilmärkena men undrar bara om någon har erfarenhet av detta? Behövs ombyggnad av audis för att passa min bil eller e d bara att plocka dit?

Tacksam för svar

7 Inlägg
20 december 2008
Ja, det är samma styrenhet.  En polare bytte "tvärtom", alltså från en Passat till en A4.

Du behöver inte bygga om något rent mekaniskt/fysiskt däremot måste du adaptera den "nya" styrenheten med bilen.  Antingen kan du göra detta på en verkstad, eller så kontaktar du någon som har VAGCOM eller liknande utrustning.

Lycka till!

Audi S4 Tip 2006
"Vorsprung durch technik" :)

37 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Okej! Tack för svaret!

Adaptera.... Något i programvaran då i den nya som måste ändras?

14 Inlägg
20 december 2008
Jag har bytt en abs styrenhet på en audi en gång och den funkade direkt utan att programera något.

37 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Okej!
Men tog du den från en passat?
Senast redigerat av over-kill (20 december 2008)

757 Inlägg
20 december 2008
det är ett virrvarr med abs boxar. så testa att höra med en vag återförsäljare före.

som till min passat så på samma årgång är det en 3 olika sorter som inte är kompatibla

8E0614111B vw   8E0614111F audi

dom 2 är kompatibla ed varandra,
men om det är rätt nr för din bil vet jag inte

det ska gå att bara byta, men i sällsynta fall kan man behöva åka in till en verkstad för att få den nollad av en dator
Senast redigerat av Lanjin (20 december 2008)

37 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Har letat på laga och bildelsbasen efter en styrenhet till abs:en med nummret jag har på min men utan resultat...... Är det att den ska va kompatibel med övriga elektroniken i bilen??? Går det att reparera den galmla styrenheten?

38 Inlägg
25 december 2009
jo det går att reparera den gamla beroende vad det är för fel i den. oftast går det. du måste adaptera den med bilen. låt någon som kan om sånt fixa det, du kan förstöra mycket mer.

Sök