Har en Passat 1,8T -98 och jag tror att min luftmassemätare är trasig. Jag undrar om man kan mäta upp den med en multimeter på något sätt. Jag har ingen tillgång till vagcom. Tänkte att man kan ohmmäta mellan de fyra stiften och få fram något värde, eller om det finns något annat sätt?
Jag har tagit bort lmm för att göra rent den med elektronikspray. Har hört att tråden kan bli skitig eller gå av. Men när jag tittar i min ser jag bara något som ser ut ungefär som en mobiltelefons SIMkort inte någon tråd, ska det se ut så?
Hej, hur gör den om du bara trycker fullt i friläge? Är Lmm paj så bluddar den lite, drar långsamt uppåt och stannar innan maxvarv... Expirimentera inte för mkt för de brukar gå väldigt magert när den haverarat...
Är det de symptomen så ska du använda AIR SENSOR CLEANER från CRC... Har änvänt den på 2 bilar nu med Lmm problem (även mig egen) och det funkar... Burken kostade 84 kr, helt klart värt att prova även på din...
Tack för alla svar! Har testat att köra med lmm urkopplad och då blev bilen slöare, så den verkar hel,passade också på att göra rent den med elektronikspray. Jag får helt enkelt leta vidare efter orsaken till att den laddar för dåligt.
min luftmassemätare är kass den vill inte varva upp tänkte rengöra den pga allt för mkt skit på tråden. det finns ingen tråd länge men bilen går utmärkt men vill inte ladda. farligt att köra med ?
Hejsan kör en Audi 80 2,0E.. När den är kall hoppar tomgången upp och ner.. Har provat koppla ur lmm då går tomgångsvarvet upp till 1800 varv den brukar ligga på typ 1000..
Undrar om det det kan vara lmm som det är fel på då?? Den misständer även lite så jag misstänker att kammen står någon grad fel eller något.. eller hade den gått ännu värre då?