3770
Sök

Saab eller Volvo

79 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
Jag vill ha lite tips och idéer. Jag funderar på att köpa antingen en volvo s/v40 antingen en 2.0T eller en t4, men jag är även inntresserad av att köpa en saab 9-3 2.0t. Är det någon som kan slänga in några tips man ska tänka på om man ska köpa någon av bilarna eller hur de är rent generellt.

bara skriv om ni kommer på något. är tacksam för alla svar

mvh
marcus

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 september 2006
Av min egen erfarenhet så hade jag valt S40n i detta lägen däremot om du tar 93 aero så hade jag nog valt saaben

Saab nörd
224 Inlägg
13 september 2006
Provkör båda och bilda en uppfattning om vad du tycker själv. Du kommer nog bara få svar från Saab och Volvo ägare här........

Saab For Life!

Miklen
13 september 2006
Ja äger bmw å ja hade tatt saaben för den e så mycke snyggare..sen så har den iofs problemet me att växellådan rasar å lite så..men ja sätter mig inte i en volvo..d säger ja bara.. dessutom sitter man skönare i saaben..

Saab nörd
224 Inlägg
13 september 2006
Miklen skrev:
Ja äger bmw å ja hade tatt saaben för den e så mycke snyggare..sen så har den iofs problemet me att växellådan rasar å lite så..men ja sätter mig inte i en volvo..d säger ja bara.. dessutom sitter man skönare i saaben..

Vem säger att lådorna rasar så lätt.....? Beror på hur du kör. Har sett minst lika många volvo lådor som har rasat här som saabar...
Senast redigerat av olssson (13 september 2006)

Saab For Life!

391 Inlägg
13 september 2006
du får nog sätta dig bakom ratten på dem båda och känna efter vad du skulle kunna trivas med,  båda är bra bilar.

Moderator+
1 081 Inlägg
13 september 2006
Tyvärr trådskaparen men tråden är gjort för att misslyckas. Provkör båda och  OM du vill ha synpunkter så kom med mer specifika frågor, inte "volvo eller saab"

Både S40/V40 och 9-3 är bra bilar, "olssson"s första inlägg i denna tråd ger dig ett mycket bra råd.

Låst.

Vem jag?

Sök