3666
Sök

Golf IV dörrhögtalare

134 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Hallå Garaget!

Funderar lite på ljudet i min Golf 4, jag har sedan en vecka tillbaka ett paket med en kicker 12" och ett mutant slutsteg som jag bygger en låda till. Men jag tänkte också köpa nya dörrhögtalare. Men har ingen aning om vilken storlek det är på högtalarna. Är det 5,25" eller 6" högtalare?

Och ska jag koppla in dom i stereon eller i slutsteget?
Senast redigerat av Audion (27 december 2009)

2 751 Inlägg
27 december 2009
6.5" ska de va i dörrarna.. Och sen vanliga diskanter!

----------------------------------------------------------------------

tänk på att du måste köpa adapters till högtalarna eller bygga egna. Dessutom får dom inte vara allt för djupa då tar rutan i när du sänker den. Bästa är att göra egna hållare, finns enkel mall på det nån stans på nätet..

Dom här behöver du med..
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? … 0348811827
Senast redigerat av DasAuto (27 december 2009)

Who Djaa bless no man curse

134 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Och sen bara koppla in i stereon, är en rätt så ny stereo så borde klara ett lite nyare framsystem?

158 Inlägg
27 december 2009
Skaffa slutsteg. Alltid bättre! Å de är ju jul rea nu smile
Går ju med stereons effekt men du tappar en massa:)  En ny hyfsad stereo ger väll en ca. 10-20wrms (om jag inte har helt fel..)  6,5er brukar ju ligga på ungefär 50,60wrms..4ohm Rätta mig om jag har fel smile
Är ganska novis vad gäller billjud å har inte hört skillnaden.. Nån som har? smile själv kör jag slutsteg å de låter riktigt Gööött big_smile
btw. monteringen spelar stor roll ;P
Senast redigerat av pippin (27 december 2009)

join the dark side! ... and get a free cookie.

2 751 Inlägg
27 december 2009
Alltså har du en Bra huvudenhet så ska det inte va några som helst problem att driva ett framsystem.
Ska du har mer än 4 högtalare så ska du nog köra med förstärkare.

Som jag förstår så vill du byta ut original högtalarna som sitter fram. Eller har du bak med?
Ett tips är innan du börjar rota i bilen. Köp heynes bil bok. Finns i biltema för ca 199kr, står exakt ALLT om bilen. Guider till nedmonteringar av olika delar osv osv.

Who Djaa bless no man curse

134 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
DasAuto skrev:
Alltså har du en Bra huvudenhet så ska det inte va några som helst problem att driva ett framsystem.
Ska du har mer än 4 högtalare så ska du nog köra med förstärkare.

Som jag förstår så vill du byta ut original högtalarna som sitter fram. Eller har du bak med?
Ett tips är innan du börjar rota i bilen. Köp heynes bil bok. Finns i biltema för ca 199kr, står exakt ALLT om bilen. Guider till nedmonteringar av olika delar osv osv.

Japp, bara byta ut i framdörrarna. Alltså 2 högtalare och 2 diskanter. smile

Sök