3157
Sök

Volvo 745 turbo 1990 B230Ft startar ej

14 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
bytt tändkablar, tändstift, fördelarlock, rotor, ny vevgivare, tändspole... allt... den tänder och får soppa men startar inte... startar inte ens på startgas... får inga felkoder.. varken på 2:an eller 6:an... båda blinkar 1 1 1 bara... någon som kan veta vad det är... ända som inte är bytt är tändmodulen men om den skulle vara trasig så skulle den inte tända alls...? kamrem bytt, ny spännrulle.... någon som kan mycket om volvo bilar?+

MVH/MICKE

Trafikledare
563 Inlägg
24 december 2009
Är du helt hundra på att kammen sitter rätt? Du får gnista men kommer gnistan vid rätt tillfälle? Har varit med om att tändmodulen har varit paj, det har kommit gnista men inte när det ska..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

14 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
kammen sitter helt rätt... bytte kamrem för bara någon vecka sedan... allt står rätt.... men oxå hört att det sitter någon slags stift bakom kamdrevet som gör att kammen ska stå rätt... rätta mig om ja har fel... men ja tror inte gnistan kommer vid rätt tillfälle.. tror du det kan vara tändmodulen som är dålig? vart ganska mycket fukt på den

14 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
bilen har stått ute i någon vecka nu när det vart som kallast ute, fick start hjälp och bilen starta som den ska, stod på tomgång i kanske 10 min sen körde en bit, vände och gasa till upp för en backe.. körde sedan in på en tomt och då gick den riktigt skumt på tomgång, aldrig hört den tomgången förut, stängde av och pröva starta igen men då ville den inte gå igång.. bytt massa saker för flera tusen men inget är felet.. den har velat starta några gången när bilen stått ett tag men nu är den helt död..

140 Inlägg
25 december 2009
Du kanske har ett dåligt batteri som inte tar riktigt med laddning så det inte räcker till alla boxar för det räcker med att det fattas lite ström så tänder dom inte fast startmotorn går runt.

14 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
batteriet är helt.. testat med starthjälp och även med ett annat batteri.. den får soppa och gnista men gnistan kommer inte vid rätt tillfälle.. bytt vevaxelgivare och alla tänddelar men inte tändmodulen.. ska byta modulen idag och se om det hjälper

240karlsson
24 Inlägg
28 december 2009
hej jag har varit ute för liknande problem och de va ett simpelt fel de va att de va dåligt kontakt vid en säkring bytte ut säkringen då startade den. ett annat fel kan ja tro de är tomgångs motorn tjärvar för du sa den gick konstigt på tomgång innan den dog helt. och kolla efter luft lekarge turbo motorer är lite känsliga om de tjuv drar luft

my life go sideways

1 210 Inlägg
28 december 2009
fukt! skulle jag tippa på att de är... som du sa när den började gå varm så blev den skum i tomgången... fukt! försök få in den i ett varm garage och låt stå ett dygn.. gärna med en värme fläkt in i motor utrymmet..

77 Inlägg
28 december 2009
Kass jordning?

Sök