3428
Sök

Ladda Batterie V70N genom motorutrymet

Skogsmålare
630 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Hej

kanske en dum fråga men var kopplar man in laddaren för att ladda batteriet.Har batteriet i "skuffen". Måste finns något ställe under huven ?

Lånade en bild (hoppas att det var okej)

Finns ett ställ på vänstersid precis vid staget, som är markerat med ett +. Är det här jag ska koppla ?
https://www1.garaget.org/archive/32/31636/90124/90124-847684.jpg

tack för svar

53 Inlägg
1 januari 2010
ladda i skuffen i stället,,inte rekomenderat att ladda genom plintarna under huven

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 januari 2010
plinten vid staget har jag alltid använt, också använt vid starthjälp.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

41 Inlägg
1 januari 2010
Är det en normal laddare du kör med så kan du troligtvis plugga till det på den +plinten utan problem. skulle väl inte rekommendera att plugga en 100A starthjälp där, men det var inte vad du frågade om.

Nu vet jag inte riktigt hur det är på din modell, men för många år sedan fick vi slut på batteriet i en v70 classic och kunde inte ens låsa upp den. Eftersom vi då inte fick upp huven fick jag helt enkelt krypa under bilen och koppla in laddaren vid generatorn (var enklare att komma åt än startmotorn på den) vilket fungerade, men larmet gick då. Önskar jag hade haft hörselproppar då mitt huvud var under motorutrymmet när det satte igång.

Skogsmålare
630 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Är en Ctek laddare så då bör det inte vara några prblem att koppla det på plinten

Sök