4504
Sök

Har någon byggt en batteri hållare i bagaget

36 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
undrar om någon har bilder eller kan gä mig beskrivningar...det skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig

2 914 Inlägg
1 januari 2010
ventovr6 skrev:
undrar om någon har bilder eller kan gä mig beskrivningar...det skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig

istället för lyftöglor så drar du genom gängstänger med fastsvetsade muttrar i ändarna och plattjärn över batteriet.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55886/828748_u90u4y.jpg
batterihållaren

är i en folkracebil. därför är det inte så snyggt och mycket rost och grejjer.
Senast redigerat av kalle_kalle (1 januari 2010)

ljudfantast
1 372 Inlägg
1 januari 2010
för det första. Varför skulle du vilja bygga en batterihylla i bagaget? Anledningen till att man har en konstruktion fram är för att det är ojämnt i ett motorrum och man behöver en platt plats att ställa batteriet på. I bagaget har du mycket sådant utrymme. Det enda du behöver göra är att se till att batteriet står stadigt.

För det andra så heter det batterihylla, inte "batteri hållare" i 2 ord smile

16 197 Inlägg
1 januari 2010
ventovr6 skrev:

funkar inte googel för dig elle??   

ursäkta om ja kanske låter dryg men du ffrågar ju om ALLT.     leta å sök på nätet innan du frågar elle ha lite fantasi.   Biltema har färdiga "batteriväskor".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
1 januari 2010
som evilaudio skriver så finns de färdiga batteri väskor på biltema, mekonomen m,m.
skaffa en sån sen så e de bara att antingen binda fasst den på nåt vänster lr bulta fasst den i golvet.

gå in på biltema.se
å skriv "batteribox" i sökrutan
samma sak på mekonomen.se.
välj butik å sök sen på "batteribox"

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
ventovr6 skrev:

funkar inte googel för dig elle??   

ursäkta om ja kanske låter dryg men du ffrågar ju om ALLT.     leta å sök på nätet innan du frågar elle ha lite fantasi.   Biltema har färdiga "batteriväskor".

å vad va de för fel med att han frågar här där de finns 120tusen medelemmar där säkerligen 10tusen av dom har byggt en batteri hylla i bagagen????

Varför så negativ?

ventovr6: Där har d lite bilder hur jag gjorde i min bil.
http://www.vectrasport.se/byggbilder/el/el.htm
Senast redigerat av PeppeVectra (1 januari 2010)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

36 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
tack ni alla som har svarat och varit artiga. :-)

Med lem
1 127 Inlägg
1 januari 2010
Har ingen bild på det, men jag köpte en batterilåda från biltema och satte fast i ena baljan i kofferten. Ingen raketforskning direkt.. smile

36 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
vad menar du

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
2 januari 2010
Att bocka till en batteri låda är inte direkt raketforskning det heller, gjorde en själv i 6mm stål och sedan lite plattjärn som ja satte fast i hakar som var i lådan med 2 skruvar ovanför, batteriet sitter stumt ialla fall, är en annan sak me själva hållaren.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök