Jag ska stoppa i en B23:a i min volvo 240. Från början satt det där en B230F. Då ska jag använda samma kabelpiska och samma sprut (LH 2.2). Men när jag skulle flytta över piskan såg jag att på B23:an finns det ingen knacksensor men min styrenhet från 230F förväntar sig ju en signal där ifrån, annars kommer den ju stå och ställa om tändningen hela tiden.. Hur löser jag det ? finns inte ens ett hål där en sensor kan sitta på B23 blocket .. :S
Hjälp tack
Mvh Emil
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Att få dit knackisen är inte så svårt. eller ja, pilligt att borra under i blicken insuget kan det ju vara. Ta nån ledig "klack" som kan finnas lite här eller där. Bara det är i ovansidan av blocket så det blir någelunda vettigt "ljud" i sensorn. Borra och gänga som föregående talare sa, kunde inte sagt det bättre själv. Under insuget nånstans brukar bli fint
För övrigt så ska knackisen inte gå in i lh-boxen vad jag vet, utan en ezk box eller vad som nu sköter tändning, eller ev nån box för turbostyr.
Jag pratar i saabtermer nu dock, volvo kan ju ha gjort på helt annat vis. Men på en saabturbo med lh2,2 så var det knacksensor in i turbo-styris. Lh'et i sig visste inget om tändning annat än varvtalssignalen.
Men som vanligt kan jag ju vara ute och köra enhjuling helt nu.
Det är inte värr än så alltså ? Den tanken slog ju mig också att jag skulle göra så men blev så osäker för närmsta klack är mellan 1:an och 2:an, fast den sitter mellan 3 och 4:a på 230n .. Det spelar ingen roll eller ?
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Det är inte värr än så alltså ? Den tanken slog ju mig också att jag skulle göra så men blev så osäker för närmsta klack är mellan 1:an och 2:an, fast den sitter mellan 3 och 4:a på 230n .. Det spelar ingen roll eller ?