Hallå!!!
Nu känner jag mej äntligen motiverad till att försöka göra en sån där fin liten projekttråd!
Bilen ifråga är en Nissan 200sx s13 90-.
När jag köpte den så satt det redan ett Shogunpaket på som passade mej utmärkt i smaken!
Kjolpaketet var dessutom breddat upp till tanklocket, samt inplastat riktigt fint.
och en bakifrån :>
Jag köpt bilen den 19 april 06 Körde med bilen hela sommarn och lyckades dessutom smälla den lite lätt!
Motor och allt klarade sej bra så det bara lite kosmetiska skador..
Bilen lämnades då in omgående till en av farsans polare som är en hejjare på att knacka bulor och spackla o ha sej så bilen blev återställd förrutom lacken som fattades..
Under vintern hade jag planer på att lacka hela bilen i VIT-PEARL, men planerna blev inte av för trimmet kom ivägen... hade först tänkt trimma lite lätt, en renovering av motorn samt större IC och soppapump och oljekyl.. Men som sagt det spårade ur rejält, innan jag fick ut bilen så hade detta köpts
XSPOWER IC 600x300x76
Oljekylarkitt med termostat
Greenstuff-belägg fram med borrade slitsade skivor fram.
En GFB-HYBRID Dump
En 6puckad sinter koppling från eXtremeclutch beställdes också!
En t28 360lagers turgbo
Teflonslangar till vatten olja turbo och en wgklocka!
Beställde även liten regplåt:>
Köpte även 3st Autogauge-mätare oljetemp vattentemo och laddtryck
Tänkte att dom skulle sitta så på nått sett..
Nya hårdare motorkuddar, ska va lika hårda som en puck ungefär
Har säkert glömt massor av prylar som jag inhandlat, diverse muttrar banjobultar o vafan allt heter.. :> ni får ursäkta fall det blir överdrivet mycket bilder, men själv tycker jag bilder ÄGER HÄSTDRULE! så ni får fan stå ut:>
oKay, allt va inhandlat men motorn skulle ju renoveras också.... hum..
Själv är jag ju ingen stjärnmeck precis, men har väldigt stor motivation till att lära mej..
hörde me lite folk och den billigaste lösningen var att skicka motorn till farsans polare som har egen "motorrenoverings-firma" ute i kungeängen.. Dealen med honom var att om jag hjälpte han putsa lite väggar så skulle han hjälpa mej stoppa ihop motorn! sagt o gjort!
Jag började med att plocka isär motorn, det klarade jag faktist själv (NÄSTAN) va lite småfrågor men det löste jag på ett eller annat sett.
Här kommer lite bilder från renoveringen och allt vad jag pulat me motorn.
More to come, stay tuned! (wrk)