2432
Sök

Trasig styrväxel

571 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
fästningen till styrväxeln har spruckit på ena sidan, går det att laga eller är det nytt som gäller?
ej min på bild men ni förstår nog.
Bilen är en 940 årsm 91
https://www1.garaget.org/gallery/archive/47913/830023_6wi76f.jpg
.
Senast redigerat av _Persson_ (3 januari 2010)

832 Inlägg
3 januari 2010
Kan gå att svetsa med en pinne kanske.

Edit: Kanske ska säga att jag menade alupinne. Kan bli lite problem annars kanske och som sagt nedan var försiktig med värmen. Svetsa lite och kyl mycket åt gången så går det nog bra.
Senast redigerat av Lurken_85 (3 januari 2010)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

473 Inlägg
3 januari 2010
tig svets går men du får va väldigt försigt efter som du har olja och gummipackningar inne i själva växeln de tål inte denna värmen
bästa sättet är att i så fall ta isär och plocka ur , det finns även reparationssatser att införskaffa.
har du kollat på www.laga.se vad en beg kostar

571 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
jo om man lämnar den till nån som kan svetsa så kanske de funkar, begagnad kan man få för ca 800-1200

832 Inlägg
3 januari 2010
Är ju värt ett försök iaf

Lastbilschaffis
64 Inlägg
3 januari 2010
Du kan få köpa en beg av mig för 350:- annars.. Har många på lager

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

571 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Är ju värt ett försök iaf

jo om ja köper en ny kan ja ju exprementera lite:)

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 januari 2010
volvo har faktiskt en repsats som dom säljer till de där så slipper du svetsa å hålla på me nåe som antagligen inte blir bra...köp repsatsen på volvo för nån hundring å släng på tektyl så håller de ett tag till.

12 086 Inlägg
4 januari 2010
Problemet med att svesta alu är just de att de måste va varmt, man bör värma upp materialet innan man börjar svetsa. Så det kan bli lite svårt, jag skulle ju köpt en ny lr kommit på någon alternativ fastsättningmetod.

832 Inlägg
4 januari 2010
JapMax skrev:
Problemet med att svesta alu är just de att de måste va varmt, man bör värma upp materialet innan man börjar svetsa. Så det kan bli lite svårt, jag skulle ju köpt en ny lr kommit på någon alternativ fastsättningmetod.

Jo men om jag ha fattat rätt så är det längst ut som det spruckit och där finns det ju inte så mycket material att värma heller. Men annars kanske det skulle gå att foga ur lite så kanske det går ännu lättare. Kan ju säga att jag lagade en topp med alupinne för ett tag sen och funkade rätt bra faktiskt förvärmde inte så mycket heller för att det inte gick att plana den så mycket till så jag ville inte att den skulle bli allt för krokig.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 januari 2010
Sen kanske det bör tilläggas att det är en helt annan sak att svetsa alu än vanligt järn, inte många "amatörer" som klarar det...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök