3737
Sök

Störningar i högtalarna

33 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Tjenare.

Jag har satt in ljud i min jetta diesel och det är störningar från allt. Smäller i högtalarna när jag slår på hellyse, bromsar, slår på blinkers och så är det generator störningar. Har kollat jordkablar bytt lågnivå och + kablen går på andra sidan av bilen.

Tacksam för svar MVH Robin

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 januari 2010
vad jordar du i?

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 januari 2010
Namnge modell och märke av alla steg och element som jordas i externa jordpunkter. Hur gammalt/i bra skick är ditt batteri och har du kollat batteriets jord?

33 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Basarna är 2st Gas 12" stegen är ett Pioneer och ett Kenwood modell äldre kommer inte ihåg vad dom hette. Pioneer driver 12" och Kenwood driver 2st Pioneer 8" 3-vägs högtalare. Jorden mellan batteriet och chassie har jag rengjort så den ser bra ut. Har provat flera olika stereos. Batteriet är inte det nyaste direkt. Kan det vara de som är felet??

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 januari 2010
Vart i baksätet har du jordat och hur jordade du? Det ska vara plåtrent under kabelskon och den ska sitta i en plåt som inte är punktsvetsad.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

ljudfantast
1 372 Inlägg
6 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
Vart i baksätet har du jordat och hur jordade du? Det ska vara plåtrent under kabelskon och den ska sitta i en plåt som inte är punktsvetsad.

han har jordat i bältesfästet chrillan smile står som post #3
Senast redigerat av michieff (6 januari 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 januari 2010
Jadå det läste jag, men bara för att man fäster jordkabeln där så betyder inte det att det blir bra. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

33 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Ska prova att byta batteri och se om det blir bättre.

ljudfantast
1 372 Inlägg
8 januari 2010
gör så, och kolla över alla jordpunkter, även den från batteriet fram.

33 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Okej ska göra så för jag har testat flera olika stereos och det är samma sak med dom också så det kan det inte vara:)

Sök