3570
Sök

baslåda i SPL sedan

59 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar hur ni som tävlar i spl med sedan bilar har vänt baslådan? Ska den vara riktad framåt eller bakåt för att få högsta tryck?

Ni får gärna komma med tips om hur man ska göra eller kanske bygga för att få högt tryck i en sedan.

MVH realwatt
Senast redigerat av realwatt (6 januari 2010)

956 Inlägg
6 januari 2010
Finns redan massa trådar i detta ämne och även om det inte gäller max spl så är principen lika.

Kolla bla bilderna i denna tråd som naughty-ee postat http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 82&p=2

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

59 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
men borde inte den lilla volymen som bli mellan bas och ryggstöd fungera som en bandpass låda?

Sen så undrar jag om någon har testat att ha de framåt och helt tätt eller att ha de bakåt och testat vad som låter mest? Och om jag nu bestämmer mig för att ha den framåt kan jag dra upp två portar genom hatthyllan och ha basarna genom skidluckan eller kommer det låta skit?

Och hur tätt kan man få det egentligen, är det någon som lyckats att få det så tätt att det inte hörs någonting alls när man öppnar bagageluckan?
Senast redigerat av realwatt (8 januari 2010)

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
8 januari 2010
d e bara till o testa, i min s60 spelade jag högst med basar fram och portar bak, men skiljer från bil till bil

59 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Jo jag vet, men testade du någon gång att täta helt runt lådan?

Jag vill inte bygga en helt ny låda för att få det tätt mot baksätet för att det sen ändå kanske inte ska bli bra.

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
8 januari 2010
realwatt skrev:
Jo jag vet, men testade du någon gång att täta helt runt lådan?

Jag vill inte bygga en helt ny låda för att få det tätt mot baksätet för att det sen ändå kanske inte ska bli bra.

ao testade med olika lådor o tätat runt om , men  d e från bil till bil , så enda sättet o veta e just att testa

Sök