2734
Sök

Tona rutor på v70 II -09

Soppgubbe
900 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Hej, går det att tona rutorna (bara bak) på en ny v70? :)
Asså jag menar inte med någon film, utan med riktig, precis som frabriks tonig
Tacksam för svar
Senast redigerat av Joel-Love-heddan (8 januari 2010)

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

245 Inlägg
8 januari 2010
Självklart går det. Ser ingen anledning till att det inte skulle gå.

4 005 Inlägg
8 januari 2010
Joel-Love-heddan skrev:
Hej, går det att tona rutorna (bara bak) på en ny v70? smile
Asså jag menar inte med någon film, utan med riktig, precis som frabriks tonig
Tacksam för svar

Lämna in rutorna till ngn firma som plockar ner rutorna och gör det på rätt sätt då?

Det är ju inte direkt så att volvo färgar glaset om du tror det.

850 Inlägg
8 januari 2010
ja!!!!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

12 Inlägg
8 januari 2010
http://www.solarplexius.com/hem.aspx har extremt bra solskydd till nästan alla bilar och årsmodeller!

Mycket enkla att montera, bara till att "klicka" i dom i listerna runt rutorna!
Senast redigerat av JMF (8 januari 2010)

4 005 Inlägg
8 januari 2010
JMF skrev:
http://www.solarplexius.com/hem.aspx har extremt bra solskydd till nästan alla bilar och årsmodeller!

Vanligtvis så skulle jag nog ha ha klankat ner på solarplexius då det är helt värdelöst. smile Man ser inte utåt och de vibrerar och låter. smile

Men sen försökte jag kontra med soyafilm.se som är lätt o fixa själv men då kom jag på att i en v70 brukar man använda lastutrymmet och om man då kommer åt filmen på rutan så vips så är den pajj. Så en solarplexius borde ju hålla lättare. smile

Lätt att vara efterklok, nu blev det väl realtids-klok.

12 Inlägg
8 januari 2010
Min svåger har solarplexius på sin 9-5a och det verken vibrerar och låter och man ser bra utåt.. och skulle de va så att det vibrerar så är det ju bara att man sätter något mellan list klämmorna och plexiglaset !

4 005 Inlägg
8 januari 2010
JMF skrev:
Min svåger har solarplexius på sin 9-5a och det verken vibrerar och låter och man ser bra utåt.. och skulle de va så att det vibrerar så är det ju bara att man sätter något mellan list klämmorna och plexiglaset !

Ja, som standard så satt det värdelöst. Men sen fick jag lite fler gummilister så vibrationerna uteblev rätt mycket.

Men när baslådan drar på så var det hopplöst. Kanske har inte din svåger samma behov av vibrationsfrihet(?) ?

12 Inlägg
9 januari 2010
Okej! Ja nej det har han iofs inte, kan förstå att det kanske vibrerar på lite extra om man krämar på med en baslåda!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
9 januari 2010
Köpte det där till min 854 förut. (solarplexius)

Det är ju en tjock plast/plexibit som är utskuren efter rutan som man bara trycker dit..
Inte nog med att det vibrerar och grejer som ni säger, vill man hissa ner fönsterna så kan man glömma det smile
elr visst, det går ju att hissa ner. Men då kommer plexit att ramla ner eller så åker bara rutan ner och plexit blir då som en ruta istället beroende på hur man satt dit den.

Sen blir det inte helt tätt heller, iaf inte när jag skickade dit den på min bil.
Så det bildades fukt och skit mellan plexit och rutan så man såg fan inte ut.

Icke bra det där, tycker jag. 

Tona på riktigt istället.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 januari 2010
har haft solarplexus  och jag har då kört utan  lister  fick då i vibrationsljud  från dom lr nå sånt  de enda som ajg störde mig på  var att toningen på bakrutan  hängde  rätt mkt och så vart de rätt  mkt imma emellan rutan och toningen..  just nu kör jag soys film  skit  enkel att montera  men  nu har de börja lossna  i alla kanter  så funder på att lägga  solar plexusen över  xD haha då lär man itne se igenom tongue

496 Inlägg
9 januari 2010
linuslinje skrev:
JMF skrev:

Vanligtvis så skulle jag nog ha ha klankat ner på solarplexius då det är helt värdelöst. smile Man ser inte utåt och de vibrerar och låter. smile

Men sen försökte jag kontra med soyafilm.se som är lätt o fixa själv men då kom jag på att i en v70 brukar man använda lastutrymmet och om man då kommer åt filmen på rutan så vips så är den pajj. Så en solarplexius borde ju hålla lättare. smile

Lätt att vara efterklok, nu blev det väl realtids-klok.

precis använt soyafilm, bästa filmen någonsin. mvh Jocke

Sök