3744
Sök

Milltek Downpipe 3"

451 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
#1
Hejsan såg på milltek´s hemsida, för att jag ska montera downpipe 3" med hjs kat till min Golf GTI ED30 2007 måste jag ha Milltek Sport cat-back system?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

451 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
#2
ingen vet?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

rian
2 januari 2010
#3
Hej Hot_golf!!
Vad har du för storlek på dit catback idag? Om du har 2,75 eller 3" så tror jag nog du
kan behålla det som sitter på nu, de är ju trots allt downpipen som är det viktiga..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
2 januari 2010
#4
Nu är det ju inte bara diametern på röret utan även hur ljuddämpare är utformade.
Har du för avsikt att skaffa mycket mer pulver så är det nog vettigast att montera även från katten och bakåt.
Om du kör mer orginal catback idag så är det ju mer motiverat att byta men om du har något annat "sportsystem" så behåll det.
För att svara på frågan, nej du måste inte.

Autotech

451 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
#5
Jag har 2.5" sport cat-back redan men jag vet inte vilken fabrikat det är milltek ferrita simons osv.. jag vill ha 3" downpipe milltek nu så funkar det?..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

77 Inlägg
3 januari 2010
#6
Står endast Milltek,.. men det beror på vem som installerar det åt dig.

Kan ju behövas nån övergång eller likn.
Men om du låter någon göra det som har lite koll så löser det säkert sig.

Sitter en flexstrumpa på downpipen så det borde kunna flexa lite..

Chiptuner ;)

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
3 januari 2010
#7
Om det inte passar så får man nog göra som "Vtech" skriver, sätta en stegmuff eller adapter.

Bara man vet vad man gör så borde det fungera, om inte annat efter lite korrigeringar...
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

rian
3 januari 2010
#8
Men jag tror trådskaparen är ute efter så mycket effekt som möjligt
då kanske man ska rekomedera ett byte? Det är som Busgrabb säger
vissa ljuddämpare är nog bättre utformade än andra, Milltek är
väl kända för sina effektsystem men är ganska dyra,men som
sagt är man ute efter det bästa skulle jag rekomendera Milltek hela
vägen.. mvh

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 januari 2010
#9
Jag tror iofs att när man pratar om katten och bakåt så är nog skillnaderna mellan olika tillverkare inte så märkbara.

Autotech

77 Inlägg
3 januari 2010
#10
Gäller det mycket effekt är det oftas ljud vs flöde.

Alltså men vill ha så bra flöde som möjligt... samtidigt kanske man inte vill ha alltför mycket ljud..

Det man ska ta reda på är mottrycket , org vs det man tänkt sig.

Ex på en normal 2.0 T fsi ligger mottrycket på ca 2800.
Men simons catback blir mottrycket 200.

Har tyvärr inte liknande siffror för Milltek men det borde man kunna maila och fråga.

Chiptuner ;)

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
9 januari 2010
#11
Vtech skrev:
Gäller det mycket effekt är det oftas ljud vs flöde.

Alltså men vill ha så bra flöde som möjligt... samtidigt kanske man inte vill ha alltför mycket ljud..

Det man ska ta reda på är mottrycket , org vs det man tänkt sig.

Ex på en normal 2.0 T fsi ligger mottrycket på ca 2800.
Men simons catback blir mottrycket 200.

Har tyvärr inte liknande siffror för Milltek men det borde man kunna maila och fråga.

Vad menar Du med ca 2800?
Är det ett värde taget ur luften?
Är det 2800 millibar Du menar kanske?
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.


Sök