Saken e den att jag köpte en volvo 850 - 93. som jag visste så hade slangen längst ner till kylaren gått av under färd, förra ägaren fixade detta och kunde köra hem, cirka 8 mil.
bilen har stått still i cirka 4 mån, tills jag köpt den för 2 månader sen. nu till mitt problem:
när jag kör så kan jag köra ibland 1 timme och ibland bara 10 minuter innan tempmätaren skjuter i höjden. rakt upp på det röda. jag kan fortsätta köra och sen bara dyker den ner till normal temp igen
( typ mitten på mätaren ) så fortsätter jag köra och sen flyger den upp igen.
Känns som det inte e allt rätt på denna bilen
Har haft den inne och fått bytat kamrem, vattenpump, olja, oljefilter och stift. och även termostat. ska ut senare ikväll o byta tempgivare oxå för det kunde dom inte göra då dom inte hade nån hemma på verkstan.
har frågat många o vi har felsökt men hittar inte nåt fel. o det enda stället som vatten kommer ut ur är expandstionskärlet. och det kommer ingen blå eller svart rök, och bilen går som en klocka men det e ju lite surt att den jävla tempmätaren skjuter i höjden hela tiden så man e ju lite orolig.
Någon som har några tips på vad det kan vara om det nu inte hjälper när jag byter tempgivaren senare ikväll?
jag e tacksam för alla tips o råd!!!
och om detta inlägg nu har hamnat fel så ber jag om ursäkt för detta.