3540
Sök

855 t5 startar inte.

20 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Tror kylan tagit död på bettan. Bilen fungerade hur bra som helst i förrgår men när jag sedan skulle prova starta den igår ville han inte igång.

Den tänder till ibland men går inte igång, bensinpumpen går runt när man vrider på tändningen. Provat med startgas men blir ingen skillnad.

Tacksam för tips smile! MVH//Marcus


1 043 Inlägg
10 januari 2010
#2
Kolla om stiften är blöta byt dom i så fall.

1 915 Inlägg
10 januari 2010
#3
Finns det gnista på tändstiften ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

20 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#4
tack för svaren. Kollade idag, ventilkåpspackningen verkar ha gått för några av stiften var väldigt oljiga. Torkade rent stift och så men bilen ville ändå inte riktigt igång. packningen måste jag byta i vilket fall som helst men tror ni att de är orsaken?

mvh


14 Inlägg
11 januari 2010
#5
Jag hade problem med ett relä som satt ovanför kylaren tro jag de va på min 850 det ska sitta 2 eller 3 relän och ett av dom va till tändningen tro jag bytte de och då gick bilen igång direkt


20 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
#6
okej. men va de så att bilen "va på gång" när du vred runt nykeln?.. är precis på gränsen att den startar men klarar det inte helt.


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
12 januari 2010
#7
tja.
någon framgång?
jag har läst lite och verkar vara vanligt att ventillyftarna kan "fastna"
prova ta bort stiften, häll en par droppar olja i varje tändstifthål
skruva tillbaka stiften
starta....

ingen framgång?
börja mäta till tändspole
från tändspole
varje kabel
kolla bränsle
bränsletryck?
komp prov?
läs av felkoder...

några tips iaf..
hoppas du får igång den..

mvh

-den satt som en fläskläpp-

20 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#8
okej tack för tipsen smile! Så j'vla pissig årstid att grejjorna ska pajja ba haha.


123 Inlägg
13 januari 2010
#9
om bilen tänder ibland kan de nog åxå bero på tändlägesgivaren. ta av batteri kabeln i 2 min och prova igen. om tändlägesgivaren inte är hellt hundra på när den ska tända så tänder den ibland och kan hugga ibland. så kan den gå lite bludrigt kall precis som den miss tänder. om de inte funkar så dra igång bilen. hade detta problemet på jobbet å jag bara körde på starten flera gånger å till slut gick bilen igång. ha inga tillsatsmedel i bränslet eller tillsatser.
samt så kan olje trycket släppa i motorn men då låter de perecis som om de inte är komp i motor. då kan du bya olja och ha koll på nivån. kör endast full symtetisk. föreslår endast mobil 1 0-40w.
hoppas du får igång bilen.

24 Inlägg
13 januari 2010
#10
kamaxelläges givaren!

20 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
#11
okej tack för era svar smile. Märkte också att de va rätt dåligt med olja men borde väll ändå starta iaf. Bilen gick som sagt precis som vanligt innan jag stängde av den.. torkade av oljan på stiften och provade  men sen var dom oljiga igen när jag titta efter jag "tojjat" ett tag...


123 Inlägg
14 januari 2010
#12
kolla i fördelarlocket. sitter en p-box inan för rotorn.. kolla de om de inte hänt något

tysk.
592 Inlägg
14 januari 2010
#13
Håller med tidigare, kamaxellägesgivaren



Sök